Tzr91 skrev:1. Det gick inte att få upp temperaturen nå mycket när den stod still, mätaren rörde sig knappt.
Böööörna.

Då går det nog snabbare att få den varm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tzr91 skrev:1. Det gick inte att få upp temperaturen nå mycket när den stod still, mätaren rörde sig knappt.
Matte_Aprilia skrev:Vet inte riktigt hur dåligt med vatten jag hade men de kan ju varit så att inte temp givaren låg i vatten och då kan de ju visa lite konstiga siffror.
//Matte
Tzr91 skrev:1. Det gick inte att få upp temperaturen nå mycket när den stod still, mätaren rörde sig knappt.
2. Ingen skillnad med en kartongbit över halva kylaren mot innan.
Aja, den ska väl ligga på runt 50grader eller så är givaren fel.
AndersJohansson skrev:Då kan du ju inte haft särskillt mycket vatten,eller så hade du en luftficka runt den. men hur troligt det är vet jag inte.
Är mätaren digital eller analog?
När man stänger av motorn så slutar vattnet att cirkulera, går mätaren upp efter du stängt av? På min brukar det bli upp till 10-15grader varmare så det bordde ju synas. Låter som mätaren inte visar rätt om du inte kan få upp den genom att stå på tomgången/torrgasa ens.
Låter konstigt, men kolla på internet eller nånstans kanske det står vid vilken temp den ska öppna.![]()
Svanen skrev:Ja, om han står still så SKA den höjas nästan..
När jag körde ca. 5mil i högt tempo och sen stannade så gick min upp i 80 grader..
När jag kör nu vintertid så ligger den runt 55-60 grader normalt.
Vet inte hur det kommer sluta när det blir sommar men jag har aldrig haft över 70 eller under 55 när jag kört någon gång. Min givare sitter på topplocket och jag har digital mätare så jag ser ju exakt..
ska den ligga på 50 grader så äre ju så men när den står stilla ska den bli jättevarm! spec om du står och varvar lite.. då skulle jag gissa på att din givare är fucked upp faktiskt.Tzr91 skrev:1. Det gick inte att få upp temperaturen nå mycket när den stod still, mätaren rörde sig knappt.
2. Ingen skillnad med en kartongbit över halva kylaren mot innan.
Aja, den ska väl ligga på runt 50grader eller så är givaren fel.
AndersJohansson skrev:Samma här.
Mellan 68-72grader maxningar i kallt/varmt väder osv....
Låter som termostatproblem eller så visar mätaren fel.
Soulflylost skrev:Italien
70% säker![]()
flexbert skrev:Rätt tufft att min honda är italiensk!
Jag har alltid tänk på att min hoj är byggd för ett varmare klimat. Därför har jag inte brytt mig speciellt mycket om varför den inte blir så varm![]()
lasse kongo skrev:hmmm min kommer upp till 73-80 oftast stannar vid 74 är det inte helt rätt ??
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |