Låg/högfartsprov

Hur ser lågfarten ut idag? Grabben skall köra upp för A2 om 2 mån. Vi behöver nog öva lite. :)
Jag rekommenderar att ta en titt på denna video https://youtu.be/EkYiRryBe5I Man får en mycket bra överblick för hur det skall gå till.

Trafikverkets bild som Christian postade är tekniskt korrekt men den visar helt fel spårval (omöjliga sådana? Kanske på en trail). Videon visar mer realistiskt. Bara så ni vet att det är OK att ta ut svängarna lite ?

Jag gjorde min uppkörning igår.

Hade en väldigt bra förarprövare, som innan manöverbanorna berättade att det han ville se var framförallt hur vi hanterade motorcykeln i låg fart, vilka reglage vi använde och så vidare. Om vi råkade sätta ner en fot eller välta en kona betydde inte automatiskt att man var kuggad.

Jag körde ca 6-7 km/h enligt hastighetsmätaren. På min egen cykel rör sig inte ens nålen i dessa hastigheter.
Det verkar som att hastigheten på en digital mätare kan skilja sig väldigt mycket mellan olika motorcyklar. jag är rätt övertygad om att mina 6-7 km/h egentligen var ca 4-5, eftersom jag har provat att köra i den farten när någon går bredvid, och då får personen som går gå väldigt långsamt.

Jag rekommenderar att ta en titt på denna video https://youtu.be/EkYiRryBe5I Man får en mycket bra överblick för hur det skall gå till.

Trafikverkets bild som Christian postade är tekniskt korrekt men den visar helt fel spårval (omöjliga sådana? Kanske på en trail). Videon visar mer realistiskt. Bara så ni vet att det är OK att ta ut svängarna lite 

Tror folk har en tendens att dra en massa historier när de kuggat. Japp, ta ut svängarna och detta gör man genom att ställa sig horisontellt med hojen på rätt ställen, bara att se videon men viktigt att notera.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul