Lättflytande spackel

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Hjälper polaren med att göra tanken färdig inför lack.

Han behöver ett lättflytande spackel, mer än Feltemas std spackel.
Stora ytor och många skador gör att det tar fruktansvärt lång tid med vanligt.

Tacksam för tips!

PP sprutspackel har jag blivit avrådd från om du ska lacka direkt på med 2k-färg. Står också på burken att det är för 1k färg om jag inte missminner mig.

Om det är små skador, typ repor så funkar en 2k slipgrund bra! Knalla förbi med tanken hos en lackerare och be dom lägga en slipgrund när dom laddar sprutan för nåt annat projekt nästa gång(vilket är i princip varje dag). Kostar inte så många pengar.

man skulle göra som i usa.. vart fasen hittar man bondo :confused:

De tre senaste gångerna jag fått grejor lackade med 2k-lack har jag haft Hagmans 1k sprutspackel under och det har funkat fint varje gång :) Har även provat Plastic Paddings sprutspackel och det blev inte lika bra... reste sig. Men Hagmans reste sig inte, blev skitbra! 80 spänn på Jula.

Fick tillbaka kåpor igår med 2k-lack på Hagmans 1k-spackel, och bilder finns i min byggartråd under Hojbyggen :tummenupp

De tre senaste gångerna jag fått grejor lackade med 2k-lack har jag haft Hagmans 1k sprutspackel under och det har funkat fint varje gång :) Har även provat Plastic Paddings sprutspackel och det blev inte lika bra... reste sig. Men Hagmans reste sig inte, blev skitbra! 80 spänn på Jula.

Fick tillbaka kåpor igår med 2k-lack på Hagmans 1k-spackel, och bilder finns i min byggartråd under Hojbyggen :tummenupp

hagmans har jag oså haft bra resultat med. vet ej hur spacklet är men har haft sämre som rest sig vid 2k lack men då lägger man på hagmans över de så blire nice. :)

är de bara spackel som ska has så har väl biltema lättslipad oså..
biltemas kan resa sig.

Back