Lättaste sättet att bli av med sitt A-kort?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Är som så att jag börjat tröttna på min A-kort, jag tycker bara att det tar plats och inte fyller något specifikt syfte, det bara står ett tråkigt A på det med tråkiga färger, tråkig bild samt trista siffror.
Så vilket är det lättaste sättet att bli av med det? :tummenupp

Ställa dig utanför närmsta polisstation och göra en riktig fuckyou-burnout.

Ring till transportstyrelsen och be dem dra in din behörighet. Ange något bra skäl varför du inte bör ha kvar den. Uppge något sjukdomstillstånd. Risken finns att du även förlorar din B behörighet men det får du ta.

Förbered dig redan i natt genom plocka fram rätt kontaktuppgifter och ring det första du gör när kontoret öppnar. Väntar du för länge och tänker igenom saken kommer du antagligen inte göra det.

Ställa dig utanför närmsta polisstation och göra en riktig fuckyou-burnout.

Finns en chans att man inte har bemannat stationen i fråga. Det kan vara förgäves. Inte heller kan man räkna med att de står längst vägarna och väntar på att någon ska köra för fort förbi. Vi bor i fel land helt enkelt.

Last edited:
mår du bra eller vissa kämpar o kämpar för att just få ett A kort men du vill bli av med det ?????

Är det kortet som sådant så rekommenderar jag att använda en sax och klippa sönder det. Därefter kasta delarna i en soppåse. Mycket lätt. Annars kan du prova måla över det med trevliga färger, kanske måla över siffror och skriva dit roligare sådana. Mycket lätt. Lycka till!

Har du inte speciellt bråttom kan du ju vänta tills du blir 90 och smått förvirrad, lägger det någonstans och glömmer bort var. Återkom gärna i tråden och berätta hur det gick. :tummenupp

ställ dig mitt på stan och varvstopps-börna skiten ur hojjen, minst halva fälgbanan ska vara bortslipad, allt annat är ett misslyckande.
fortsätt tills hojjen skär, stå sedan kvar och vänta på farbror blå :)

Detta ska jag hjälpa dig med!

Jag tar ur dig ur vårat register imorgon. Är det någon som frågar sen så har du fått en kortslutning i kretsen (precis som dina tecknade transformers idoler kan få) och inte är lämpligt att inneha körkort.

Jag återkommer om jag inte hittar på dig i databasen imorgon, men hur många kan vara född -86 och bor i sthlm och åker på en Kawa gpx 600

Svar på trådinläggares fråga:

KTM 990 SMR

ktm_smr_04.jpg

Vill du behålla övriga behörigheter rekommenderar jag en svart tuschpenna och lite finlir med denna penna.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back