Lättast sätt å få tag i bostad i stockholm?

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Tjo!

Är så att jag har planer att kanske flytta till stockholm i sommar.
Jobb är nog inga problem, men å få tag i bostad är ju jävligare.
Vill inte direkt ge 5 - 6000 för nån lägenhet heller.
3 - 4000 är lagom. Etta med kokvrå duger gott å väl.
Och man vill ju inte direkt bo i nån tokförort heller. Solna har jag varit lite i å där tycker jag det är fint. Runt råsunda området.

Nån som vet hur lätt det kan va å få tag i en lägenhet i dom centrala delarna eller i solna?

Hyresrätt är det som gäller då jag tycker att ge över en miljon är för mycket när man bara är 19.

Har även planer på karlstad, där är det ju lättare å få tag i bostad men med jobb verkar va lite dåligt.

Tjo!

Är så att jag har planer att kanske flytta till stockholm i sommar.
Jobb är nog inga problem, men å få tag i bostad är ju jävligare.
Vill inte direkt ge 5 - 6000 för nån lägenhet heller.
3 - 4000 är lagom. Etta med kokvrå duger gott å väl.
Och man vill ju inte direkt bo i nån tokförort heller. Solna har jag varit lite i å där tycker jag det är fint. Runt råsunda området.

Nån som vet hur lätt det kan va å få tag i en lägenhet i dom centrala delarna eller i solna?

Hyresrätt är det som gäller då jag tycker att ge över en miljon är för mycket när man bara är 19.

Har även planer på karlstad, där är det ju lättare å få tag i bostad men med jobb verkar va lite dåligt.

Ställ dig i bostadskö, och vänta. Köp svart. Eller köp dig en lya, men 1 miljon kommer du tyvärr inte långt med. Finns ju inga direkta genvägar, om du inte känner någon fastighetsägare.

2a handskontrakt vimmlar det av, dom flesta kräver skambud men om du söker dig till invandrartäta områden så faller priserna rätt ordentligt, även efterfrågan på hyresrätter. Annars är ett hett tips att hyra in sig hos en gammal tant i stor villa, brukar inte vara några större problem.

Vad är det som lockar så med huvudstaden?
Ett par miljoner för en toa med kokvrå känns väl ändå lite väl saftigt?
Bara att betala och se glad ut antar jag....borde ju vara rätt simpelt att få låna till bostad i Stockholm tycker jag.

Om du nu bor i Motala så förstår jag inte varför du inte kan nöja dig med att bo en bit utanför city? Du har ju ganska långt dit redan;)

Att få tag på en hyresrätt med förstahandskontrakt i inner- och ytterstan är ganska svårt om man inte har lång kötid,

Kolla in på kommunens bostadskö och kika på det som kallas bostadssnabben, där läggs lägenheter ut som behöver hyras ut snabbt och det är tidpunkten för intresseanmälan som avgör turordningen.

Andrahandsuthyrning söker du t.ex hos BostadDirekt, det är betydligt lättare att hitta ett andrahandsboende än ett förstahandskontrakt.

köp en... på rätt sida stan, och du som bott "way off" skulle säkert trivas på värmdö, än sålänge låga priser, massor natur, men nära stan. genomsnittligt pris för en liten 2a kanske säg 7-800 kakor, men låg hyra, kostar dig väl tot utn amortering 4 lax / mån.

Flytta för guds skulle inte till söderort eller västerort, om du kikar på billiga alternativ.

Kolla:

www.nacka.se
www.varmdo.se

att hitta hyresrätt där man vill bo är typ omöjligt, och desutom oftast dyrare per mån tot sett + att du kastar pengar i sjön, du får ju inte en spänn tillbaks...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg