CoSmoZ skrev:Ja är det inte dom som har bakdrev större en ufo´s ??
Nej, dom kör rätt normal drevning. Pauly duger inte till att köra sakta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CoSmoZ skrev:Ja är det inte dom som har bakdrev större en ufo´s ??
[PlastRaket] skrev:Det måste va nå't fel på den hojen, det ska gå lätt att få upp den. Vilken växel kör du på? Min suzuki slår runt om jag vrider fullt på 2:an i 110 och min är orginaldrevad, du har väl lite bättre vrid i din än vad jag har även om du inte har riktigt lika hög toppeffekt. Vad vill jag säga då, jo du är antagligen för feg och har inte lärt känna din nya hoj än.
ninja joppe skrev:Tack för alla tips och kommentarer! Det börjar ta sig nuettans växel och lite lagom varv, GASA och lite lätt ryck så kommer det med fint framhjulet, man va lite fegis ett tag och släppte på gasen ganska omgående men nu har man hittat tyngpunkten lite, den slår ju faktiskt inte över i första taget. Är lite klurigare på tvåans växel, men det ska nog komma där med. Nu blev det ju helt plötsligt kul att bara hoppa i stället och åka till en lugn raksträcka och köra fram och tillbaka, fram och tillbaka! Åter igen, tack för alla seriösa inlägg, bra ställe det här!
![]()
pontiac skrev:har funderat på att dreva ner hojen 1fram tre bak.hur mycket gör det i hastighet på 1an 2an tycker det börjar gå så fort på 2an så jag vågar inte få upp den,grejar ca200m på ettan men på 2an blir jag för feg så jag tycker det borde gå bättre med nerdrevning(det är en reetta)
ByF skrev:Att wheela på 4-5 avvaktar jag nog med tills jag lärt mig köra i balansläget,
Yeye, antagligen...[PlastRaket] skrev:Det måste va nå't fel på den hojen, det ska gå lätt att få upp den. Vilken växel kör du på? Min suzuki slår runt om jag vrider fullt på 2:an i 110 och min är orginaldrevad, du har väl lite bättre vrid i din än vad jag har även om du inte har riktigt lika hög toppeffekt. Vad vill jag säga då, jo du är antagligen för feg och har inte lärt känna din nya hoj än.
don_tomazo skrev:Här rycks ingenting. Jag använder kopplingenOm jag inte ska upp direkt efter jag rullat iväg. Då är det ettan med på/av teknik som gäller.
ByF skrev:Har läst igenom hela denna tråd nu, å de va en del intressant läsning.
Jag tog själv A-lappen för c.a 4v. sedan och köpte en Suzuki GSX1100-R -89 (Streetfighter) som förstahoj som av förra ägaren påstods ha c.a 160Hk, vet inte om det kan stämma. Den är importerad från Tyskland (tror jag) år 2003 och han påstod att den hade 150Hk från fabrik, och att den har portade toppar och ett Roadracing-avgassystem av nått slag - därefter då förmodligen 160Hk enligt honom. Men det är en sidofråga.
Då jag kört lite med bågen nu så är jag lite "besviken" på att den inte reser sig på ren gas på 2:an, trodde det var "dåligt" med den effekten, men det verkar enligt denna tråd inte vara så konstigt utan mer normalt. Ettan är ju brutal, den går inte ens använda fullt ut utan att slå över - man får antingen släppa av lite eller dra på succesivt. Jag hade en Kawazaki KX500 cross innan å den lärde jag mig köra 2-5 (högsta växel) på några veckor, å den gick dra upp på ren gas även på 4:ans växel - endast 5:an man fick hjälpa till å rycka lite. Det var därför jag vart "besviken" på att Suzukin "inte ens gick upp på 2:an".
Har nu lärt mig hyffsat att köra 1-2 och 2-3 växel, och drar själv upp med gas från 1:an och med koppling från 2:an - har själv inte testat släppa gas/gasa+rycka taktiken något, men ska nog känna lite på det. Att wheela på 4-5 avvaktar jag nog med tills jag lärt mig köra i balansläget, man är uppe i bra hastigheter redan på 3:an, och mer fart är inget jag behöver i dagsläget.
Tycker fortfarande det är lite läbbigt å lägga sig i balansläget, det är som det är något i skallen som säger nej, ungefär som om man ska försöka göra en bakåtvolt på bar mark (vilket inte är några problem från brygga ner i vatten).
Men efter vad jag ser i denna tråd så förstår jag att jag lärt mig rätt snabbt, å det är känns ju roligt. Får se om jag lär mig ordentligt eller dör först![]()
(Att köra ordentligt innebär för mig att kunna köra i balansläget och båda accelerera, hålla jämn hastighet och sänka hastigheten på slangen)
//Benny
Badbowtie skrev:en omdrevning underlättar ju faktiskt, men det gäller att hitta läget där cykeln har sitt vrid.
Lägg i tvåan, gasa upp till ca 6-7000 varv släpp sen gasen och vrid sen på för fullt samtidigt som du lite hjälpsamt rycker i styret så sak du se att framhjulet kommer att peka mot skyn.
lycka till
ByF skrev:Har läst igenom hela denna tråd nu, å de va en del intressant läsning.
//Benny
Vad säger du? Jag fattar inte eftersom jag inte kan läsa :kockomjukis skrev:Du kan väl för fan inte läsa, än mindre köra på slangen![]()
![]()
beafcake skrev:spänn ihop framdämparna och bakdämparen då blir det kanon bra.Jag fick det tipset av en vis weelieman från potatoes mc
det blev mitt genombrott på bakhjulsfronten,så nu är det bara att växla på
.
Fredda66 skrev:Vad menar du med att spänna ihop?
Några som vill kännas vid att dom har Klotat på bakhjulet då?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |