Lättanvänt filmredigeringsprogram för WinXP

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har en stor avi-film som jag behöver minska ner, samt klippa bort några delar i. Det jag behöver är alltså ett program som man enkelt kan klippa och klistra i, samt helst också exportera till ett webkompatibelt mediaformat (mp4 ligger väl nära till hands). Om inte, så behöver jag en konverterare som kan ordna detta, så tips på det också isf :)

Den enkla lösningen är väl Windows Movie Maker, men jag har inte hört alltför många goda omdömen om det programmet, så gärna något annat tips än det.

Då jag har väldigt begränsade behov ligger fokus på användbarhet, jag behöver inte kunna muxa ljudspår, eller göra kapitelindelning eller undertexter eller nåt annat knepigt, bara klippa bort valda delar och exportera. WinXP-kompabilitet är ett krav.

Någon? :)

Fanns rätt mkt i ämnet när jag använde sööööök. Bara ett tips.

Här på SH eller på Internet? Jag har givetvis använt google men där tyckte jag inte resultaten var särskilt glimrande, man får tips, men det mesta verkar ju vara reklamliknande artiklar. SH-söken funkar ju inte för OT vad jag vet, jag får iaf inte upp några vidare resultat här heller.

Alltid bättre om man kan få input direkt från personer som använt programmen i fråga.

Varför inte testa Windows Movie Maker först?

Jo, visst ska jag göra det, men jag kommer inte ha möjligt att sitta och söka efter alternativ om det inte funkar, när jag väl har börjat, så jag skulle vilja vara förberedd med eventuella alternativ, ifall något skulle strula med windows movie maker.

Nyheter
Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats