Lätta på kilon, RR-hoj

Victor skrev:
Jaha, med bibehållen styrka?
Jag har för mig att någon (kan det ha varit Teddy?) hade en bucklig magfälg som bara var att kasta.
Utan att göra anspråk på att vara någon expert i ämnet så har jag lärt mig litet om magfälgar tack vare att båda bakfälgarna som följde med när jag köpte min hoj hade sprickor i ekrarna. Magfälgar är lätta men hårda och spröda. De spricker snarare än att de omformas. Sprickor i fälgbanan kan svetsas, sprickor i ekrar går ej att laga utan att fälgen blir oval. Spruckna magfälgar är bara till besvär, även om de svetsas spricker de nästan alltid snart igen på samma ställe. Som Offkeff säger går ju allt att göra men jag tycker att man ska anse en deformerad eller spruken magfälg som kasserad.

Zee skrev:
En grej som är intressant är varför man ska behålla bak-kutsen. Av aerodynamiska skäl? Det är ju bara en stor tom låda bak sadeln ju. Bakkutsen väger väl endå ett par kilo va?

Eller? :va

Har för mig att det är så att man i NSB inte får ändra profilen på hojen. Den ska se ut som den gör original... Eller blandar jag ihop med Std600?? Får titta efter i reglementet.

Victor skrev:
Jaha, med bibehållen styrka?
Jag har för mig att någon (kan det ha varit Teddy?) hade en bucklig magfälg som bara var att kasta.

Lite beroende på var det är någonstans. Sprickor i ekrarna är inget att göra åt, men bulor i fälgbanan är en annan sak.

Lime skrev:
Har för mig att det är så att man i NSB inte får ändra profilen på hojen. Den ska se ut som den gör original... Eller blandar jag ihop med Std600?? Får titta efter i reglementet.
Ska vara originalprofil på hojen. Får även inte byta ut bakramen eller modifiera den om den inte redan är delbar.

Zee skrev:
En grej som är intressant är varför man ska behålla bak-kutsen. Av aerodynamiska skäl? Det är ju bara en stor tom låda bak sadeln ju. Bakkutsen väger väl endå ett par kilo va?

Eller? :va
Orkade inte kolla om det redan var svarat på den här frågan.

Del aerodynamiska skäl och sen säger reglerna att hojens siluett MÅSTE se ut som original...

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back