Lätt vältning

boyye

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
1000RR
Förra året välte jag min hoj på parkeringen, har fixat i princip allt som behövdes fixas utan gasen.
Gasen har blivit en så kallad semestergas, den vrids inte tillbaka.. Har tänkt felsöka nu i helgen men vill ha tips på vad det kan vara som är fel.

Dankkee

boyye skrev:
Förra året välte jag min hoj på parkeringen, har fixat i princip allt som behövdes fixas utan gasen.
Gasen har blivit en så kallad semestergas, den vrids inte tillbaka.. Har tänkt felsöka nu i helgen men vill ha tips på vad det kan vara som är fel.

Dankkee

öhhh.. den är klämd mot styrändarna eller nåt?

annars kanske returfjädern på förgasaren hoppat av.

På min så hade styrvikten slagits in mot själva handtaget. Det var bara att flytta ut vikten en liten bit så funkade den fint igen.

//TS

boyye skrev:

Dankkee
Låtert som om gasreglaget, det som sitter precis vid handtaget fått sej en törn, "returvajern" eller så kan du kan ha fått nåt in skit vid vajern,

ovanstående tips och att själva handtagsgummit lagt an mot knappsatsen så borde du hitta felet. :tummenupp

På min cykel har styrstoppen bankat ner så mycket i ramen att man kan klämma gasvajrarna. Då kan man få en sån effekt också, men borde gå tungt att dra gas då också.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul