Lätt ombygge av R6 - med 3D-skrivarens hjälp

Shapeways vet jag har fått bra omdöme tidigare.

Printa ut i genomskinliga material är svårt, efterom den lägger lager med trådar inuti modellen, blir inte massan helt tät. dvs att du kommer alltid få ljusbrytning inne i objektet oavsett hur fint polerad ytan är. Finns kanske sätt att printa på som löser det problemet, men då får man nog sälja hojen för att ha råd att få en prototyp tillverkad :)

Passade på att rulla in skönheten i studion för en liten plåtning :-) Inte perfekt men då det är trångt som fasen i studion och dessutom första gången jag fotar fordon, tycker jag bilderna blev rätt coola ändå :-)

r6_studio1_web.jpgr6_studio2_web.jpg

Sjukt häftigt! Trodde inte att den här tekniken fanns öht. Hur lär man sig?

Tanka ner t.ex. Illustrator fusion, 123d eller något annat gratis CAD-program, googla tutorials å lär dig modellera =) 3D-skrivar biten är enkel, man behöver bara ett program som konverterar STL-filen från 3dprogrammet till en gcode, alltså språket som 3D-skrivaren och många andra cnc-maskiner använder.

Bra program, dock kunde dom lagt ner lite mer research på vapentillverkning istället för att försöka skrämma upp folk. Det går som sagt att skriva ut VISSA funktionella delar från en 3dprinter men idag skulle jag säga att en svarv är förmodligen en bättre vapentillverkare än en 3d printer...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT