lätt mc.

_virkki_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
ingen hojj just nu.
tjena nu börjar det bli dags att köpa en lätt mc. men har väldigt svårt att bestäma mig. hellst skulle det vara en sm har kollat på gasgas sm, också aprilia rs finns det några fler hojjar som liknar domma ? hur mycket meck blir det när man kör på sm modelerna krav : 2takt, och en bra look. pris spelar inte det minsta roll mamma betalar :tummenupp tack på förhand.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Eftersom priset inte spelar någon roll så är det Aprilia Rs125 (sporthoj) och Ktm Exc 125 (enduro men kan sm-kittas) som gäller :) Vet inte om man fortfarande får regga enduro hojjar, det får någon annan svara på.
 

_virkki_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
ingen hojj just nu.
Eftersom priset inte spelar någon roll så är det Aprilia Rs125 (sporthoj) och Ktm Exc 125 (enduro men kan sm-kittas) som gäller :) Vet inte om man fortfarande får regga enduro hojjar, det får någon annan svara på.

jag tror man får det. men nu är det så att jag skulle hellst inte hålla på att regga om och massa sånt utan vill ut och köra direkt. och sen vill jag inte behöva underhålla hojjen allt för mkt och det blir lite för mkt av det ifall man ska ha en cross rent utav vad jag har hört.
 
Last edited:

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Eftersom priset inte spelar någon roll så är det Aprilia Rs125 (sporthoj) och Ktm Exc 125 (enduro men kan sm-kittas) som gäller :) Vet inte om man fortfarande får regga enduro hojjar, det får någon annan svara på.

Gasgas 125 är nog bättre en ktm exc skulle jag tro dom är nog gjorda för lite mer gatubruk ktm excn är mera gjord för cross bana om jag inte har fel? dom har väl inte tändningslås eller någe sånt? och gasgasen har mera hk med

Jag skulle ta Aprilia Rs eller Gasgas sm! Dom är riktigt fina!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Suck!

Nej, du kan inte lv-regga en hoj som inte är det.

Gasgas och Ktm håller lika bra/dåligt. Aprillia och Cagiva håller lite bättre. Nsr håller bäst. Av sporthojarna.
 

_virkki_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
ingen hojj just nu.
tack för alla svar, forsätt med det. lite mer tips på hojjar som kan konkurera ut rs:en och gasgas:en ska även hitåt ! :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
ständigt detta tjöt om vilka hojar som är mer lämpade för gata..... blaaa blaa blaa. skitsnack är vad det är.

både ktmen och gasgasen lämnar runt 35 hk båda två, ingen av dom är byggda för gata. sen att gg slänger på lite annan fjädring och ett par motardsulor spelar ingen större roll. den håller inte bättre än ktmen för det.

tändningslås finns inget orginal på gasgasen heller så det är inte heller något argument.

det finns inte många fler modeller att tillgå om du skall ha nya grejer.

så länge du väljer en 2t med den prestanda som diskuteras här så kommer du få skruva. men det som krävs av dig är (tycker jag) inget svårt. en 2t är långt ifrån hjärnkirurgi och det tar inta många timmar i garaget för att faktiskt förstå logiken i det hela.

Så var inte rädd för att skruva, det är inte svårt. och om du får problem är det många här på sh som kan hojarna utan och innan som gärna hjälper till.

hade jag varit du hade jag köpt en ktm med färdig motarduppsättning. helst inkl knotterhjulen så du kan skvätta lite dynga oxå;)

lycka till
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Sen finns väl aprilia mx/sx/rx (motard, motard, offroad) eller husqvarana 125 sm/wre (motard, offroad)?

Har fått för mig att alla ovan nämnda är lite mer gatanpassade än GG/KTM, rätta mig gärna :)
Värt att nämna är att husqvarna wr (inte wre) är i samma liga som GG/KTM
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Sen finns väl aprilia mx/sx/rx (motard, motard, offroad) eller husqvarana 125 sm/wre (motard, offroad)?

Har fått för mig att alla ovan nämnda är lite mer gatanpassade än GG/KTM, rätta mig gärna :)
Värt att nämna är att husqvarna wr (inte wre) är i samma liga som GG/KTM
Lite mer gatanpassade ja. Dom ligger mitt emellan Dt/crm och dom riktiga endurocyklarna.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Ja DT/CRM kan jag väl också rekommendera, men det verkar ingen lyssna på :p
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ja DT/CRM kan jag väl också rekommendera, men det verkar ingen lyssna på :p
Det är fan dom bästa 125cc man kan ha. Går tillräckligt snabbt. Accar fullt tillräckligt. Är billiga. Håller bra. Ser bra ut. Och om man vill kan man köra jävligt snabbt med dom.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
det är klart grabben ska ha det värsta. det är ju mamma som pröjsar:tummenupp

då duger ju inte en sketen crm som är lika gammal som honom själv.




:rolleyes:
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är fan dom bästa 125cc man kan ha. Går tillräckligt snabbt. Accar fullt tillräckligt. Är billiga. Håller bra. Ser bra ut. Och om man vill kan man köra jävligt snabbt med dom.
Håller med på nästan allt, saken är ju att dom ser inte lika överstylade ut som den senaste WR125an eller så, sånt verkar gå hem hos moppepojkar ju.
Själv föredrar jag en DTns/CRMens utseende nästan
Nyaste DTn Tyckte jag var lagom "flashig" men det är jag :)

det är klart grabben ska ha det värsta. det är ju mamma som pröjsar:tummenupp

då duger ju inte en sketen crm som är lika gammal som honom själv.




:rolleyes:

Men det är ju så många tänker verkar det som.
Vissa verkar även tänka att man ska ha det värsta bara för att så sparar dom in på skydden och struntar i att serva, det går ju inte alltid bra.


Men vissa kommer med vett, fast det verkar vara en utdöende ras, eller så hänger dom inte på internet kanske :p
 

_virkki_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
ingen hojj just nu.
det är inte det att jag är rädd för att pilla lite, det är det att jag har gjort det lite för mycket. klart det ska vara en 2t annars blir det knappt någon körglädje. tack för svaret mycket och bra skrivet !
ständigt detta tjöt om vilka hojar som är mer lämpade för gata..... blaaa blaa blaa. skitsnack är vad det är.

både ktmen och gasgasen lämnar runt 35 hk båda två, ingen av dom är byggda för gata. sen att gg slänger på lite annan fjädring och ett par motardsulor spelar ingen större roll. den håller inte bättre än ktmen för det.

tändningslås finns inget orginal på gasgasen heller så det är inte heller något argument.

det finns inte många fler modeller att tillgå om du skall ha nya grejer.

så länge du väljer en 2t med den prestanda som diskuteras här så kommer du få skruva. men det som krävs av dig är (tycker jag) inget svårt. en 2t är långt ifrån hjärnkirurgi och det tar inta många timmar i garaget för att faktiskt förstå logiken i det hela.

Så var inte rädd för att skruva, det är inte svårt. och om du får problem är det många här på sh som kan hojarna utan och innan som gärna hjälper till.

hade jag varit du hade jag köpt en ktm med färdig motarduppsättning. helst inkl knotterhjulen så du kan skvätta lite dynga oxå;)

lycka till
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top