Lätt eller svårt?

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
Jag sitter och funderar på om det är svårt att få upp en gsxr 600 på slangen som ligger på 125hk ungefär? jag har försökt att gasa upp den lite men det är ju inte så att han lyfter mycket famhulet lättar ju bara lite vilket växelval är bäst samt måste man rycka mycket? Jag har försökt lite men blygar lite :D

Tacksam för svar

M.V.H//TurboTorsk

Finns en forumdel som heter Hantering av din hoj eller liknande där finns det hundra trådar med folk som har 100hk och uppåt men inte klarar av att dra på bakan. De har fått massor av tips!

Läs dem och ut o öva är väl mitt tips

obs är inte ens i närheten av en bra bakhjulsåkare men men...

Sitt rakt och långt bak, häng inte över tanken, gasa upp den till 5000 rpm och av-påa gasen så ska du se att den kommer utan problem. Var inte rädd för att hålla kvar den, fortsätt sitta rakt när du fått upp den, och håll blicken mot horisonten. Akta packboxarna.

Finns hur mkt trådar om uiiilande i "hantering av din hoj"-forumet somhelst.

Last edited:
Lessen att säga det men utan turbo är det helt omöjligt att wheela,glöm det du sett på film det är trickfilmat alltihop..

P@trik skrev:
Lessen att säga det men utan turbo är det helt omöjligt att wheela,glöm det du sett på film det är trickfilmat alltihop..

:rofl :rofl :rofl :lol :lol :rofl

Ahhh... vad hade livet varit utan sarkasm?.. :hihi

Det är inga problem att Wheela med en gixxer 600. Du kan slå av på gasen i högre varv eller blippa en gån med koppling och dra lite i gasen, detta måste göras i ettan dock. Sen kan du lära dig växla så kan du köra lite längre. Lycka till!!!

mamartin skrev:
Det är inga problem att Wheela med en gixxer 600. Du kan slå av på gasen i högre varv eller blippa en gån med koppling och dra lite i gasen, detta måste göras i ettan dock. Sen kan du lära dig växla så kan du köra lite längre. Lycka till!!!

vadå måste göras på ettan??
jag fick upp min gixxer 600 på trean...

okej tack för tipset. ja är lite feg än, lite jobbigt om man drar över :tungan

Kay skrev:
Sitt rakt och långt bak, häng inte över tanken, gasa upp den till 5000 rpm och av-påa gasen så ska du se att den kommer utan problem. Var inte rädd för att hålla kvar den, fortsätt sitta rakt när du fått upp den, och håll blicken mot horisonten. Akta packboxarna.

Finns hur mkt trådar om uiiilande i "hantering av din hoj"-forumet somhelst.

TurboTorsk skrev:
okej tack för tipset. ja är lite feg än, lite jobbigt om man drar över :tungan

När du börjar wheela, så kommer det så småningom kännar som att du slår bak om du höjer liiite till... -då har du ungefär lika mkt kvar o resa hojen innan du når balanspunkten :fakta

mamartin skrev:
Ja med orginaldrev och en 97:a får du inte upp den i annat än i ettan, tyvärr.

jodå.. ställ dig med ena foten på skjutspinnen och åk över ett krön och koppla upp den...
det fanns ju nån film med nån(swedie?) som drog upp en fireblade på sexan i 200, om jag inte minns fel..

ceasar skrev:
jodå.. ställ dig med ena foten på skjutspinnen och åk över ett krön och koppla upp den...
det fanns ju nån film med nån(swedie?) som drog upp en fireblade på sexan i 200, om jag inte minns fel..

Ahh ok... Stående går det säkert, tänkte inte på det :)

Annars är det lite segt

okej. jag har inte gjort så mycket med den det ända som är gjort är slipon! men va faan borde väl gå utan att man måste byta drev!? :confused:

mamartin skrev:
Ja med orginaldrev och en 97:a får du inte upp den i annat än i ettan, tyvärr.

TurboTorsk skrev:
okej. jag har inte gjort så mycket med den det ända som är gjort är slipon! men va faan borde väl gå utan att man måste byta drev!? :confused:

-jaaa garanterat.
Fick jag upp min 11 år gamla FZR600 som har 91hk och vägde 200kg tankad, så ska du allt få upp din Gixxer. Du behöver inte få upp den i nån annan växel än ettan, sen växlar man :fakta

det går inte att ge nån exakt instruktion hur du ska göra, men prova på lite lägre varv på ettan och dutta till kopplingen..

det viktigaste är att ha känsla och självförtroende.

TurboTorsk skrev:

I ettan går den upp men jag menade i tvåan... :7peta

okej tack så mycket kay! :tummenupp
du var till bra hjälp bara att invänta sommaren då! :yoparty

Kay skrev:
-jaaa garanterat.
Fick jag upp min 11 år gamla FZR600 som har 91hk och vägde 200kg tankad, så ska du allt få upp din Gixxer. Du behöver inte få upp den i nån annan växel än ettan, sen växlar man :fakta

TurboTorsk skrev:
okej tack så mycket kay! :tummenupp
du var till bra hjälp bara att invänta sommaren då! :yoparty

du och jag ska ju bli bakhjulsdemoner i sommar ju,
dessutom har vi ju nästintill identiska hojjar :yoparty

Jag fick upp min gixxer 600 -97:a utan problem på 3:an, står du med ena foten på skjuts pinnen bak är det riktigt lätt... jag körde helt orginal förutom en yoshi pipa... in med kopplingen på med gas och ryck så kommer den lättare än du tror, på ettan kommer den riktigt fort om du juckar till lite på kopplingen men se till att du har lite värme i backdäcket först... jag trode det var omöjligt i början att få upp den på tvåan men det är bara att träna så kommer det... :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2