Läste i UNT om Lunda?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Tror det var i Lördagens UNT Lundafältet och alliansen nämndes i en lite notis om kommande evenemang. Datumen var 30/8 och 22/9 om jag minns rätt. Någon som vet VAD som händer då?
På URMCK:s websida inget nytt.. :(

Det finns en tråd på Zatzy om det... Om jag hinner/orkar så ska jag leta reda på den.

Man är ju tvungen att vara registrerad för att läsa länken :eek:

Lite citat från tråden hos Zatzy.
Intressant förresten att det är samma dag som GR-dagen, 30/8

"Lunda den 30/8 är ett slutet evenemang och INGA obehöriga kommer att släppas in på anläggningen INGEN ide att ni åker dit som åskådare då detta oxå kommer att vara en publikfri tillställning. "

"Alliansen som kommer att driva Lunda efter nyår och kommer att köra en test om Lunda kan arrangera såna här aktiviteter i framtiden så det är därför man vill testa med ett fåtal bilar i nån timma så man vill inte ha en massa folk springa omkring på fältet under perioden så för allas trevnad och om VI ska kunna arrangera lagliga evenmang i framtiden så SKA obehörigt folk hålla sig borta i från fältet nu i helgen om ni går in på fältet kommer ni bli avvisade då det är hyrt och betalat för ett test för Alliansen det går alltså INTE att delta i testen på nåt sätt det bästa sättet ni kan bidra med är att hålla er där i från då detta har uppnåtts med stor möda då motståndet från lokalbefolkningen är kompakt mot dragracing events. "

Last edited:
Om de nu inte vill ha besök, verkar det ju lite underligt att det står en notis om kommande evenemang i UNT.....??, sen förstår jag inte varför det inte skulle vara OK med publik...men det finns säkert en bra förklaring till det iofs.....någon överrenskommelse verkar det väl som ändå. Hoppas det går bra och testet får ett gott resultat.

/C

Jag har läst något i en LÅNG tråd om Lunda där det stod något nämnt om ZATSY....om jag inte missminner mig, men jag är rätt säker.

Bluegreengrey skrev:
Om de nu inte vill ha besök, verkar det ju lite underligt att det står en notis om kommande evenemang i UNT.....??

Förmodligen är det någon som är purken på att man arrangerar något på Lunda. Får man dit publik så ställer man förmodligen in aktiviteten eftersom tillståndet utryckligen säger att det inte får vara någon publik i närheten.

Det är första provskottet för en laglig dragracing på Lunda så man vill bl.a. se hur säkerhetsarrangemangen etc bör utformas i framtiden och då vill man inte ha någon i närheten av banan, ut-i-fall-att.

Säkerheten kan jag kanske bidra med, om det är nån som betalar för ambulanspassning.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage