Läste en intressant grej...

Sport-MC

(1 of only)
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
XXL
Eftersom jag är en människa tokig i allt som rör vapen och krigshistoria så läste jag igenom en bok som jag haft liggandes på hyllan väldigt länge... Den heter tredje rikets uppgång o fall. Där lade jag märke till något. Hitler införde en arbetarnas dag, som skulle vara en arbetsfri dag för alla inom riket. Det var en dag då de hårt arbetande människorna skulle firas.

Gissa vilket datum den dagen inföll på... jo 1'a Maj...

Då började jag fundera, är inte 1'a maj en "helig" dag för socialdemokratin, vänsterpartiet och alla andra kommunistiska rörelser runt om i världen?

Det fanns ju ingen större fiende till Hitler än just kommunisterna och socialdemokraterna, det är då ganska ironiskt att just dom firar en dag som han införde...

Sport-MC skrev:
2111590 Eftersom jag är en människa tokig i allt som rör vapen och krigshistoria så läste jag igenom en bok som jag haft liggandes på hyllan väldigt länge... Den heter tredje rikets uppgång o fall. Där lade jag märke till något. Hitler införde en arbetarnas dag, som skulle vara en arbetsfri dag för alla inom riket. Det var en dag då de hårt arbetande människorna skulle firas.

Gissa vilket datum den dagen inföll på... jo 1'a Maj...

Då började jag fundera, är inte 1'a maj en "helig" dag för socialdemokratin, vänsterpartiet och alla andra kommunistiska rörelser runt om i världen?

Det fanns ju ingen större fiende till Hitler än just kommunisterna och socialdemokraterna, det är då ganska ironiskt att just dom firar en dag som han införde...
har du orkat läsa igenom hela den boken? ehe.. jag har börjat 2 ggr men inte kommit sååå långt

Mja den boken står i hyllan här med, ska läsas nån dag när tid finnes.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg