Läskiga barnprogram

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alltså vad i helvete såg man på för skit när man var liten egentligen? Vem var det som kom på att följande program skulle få gå på tv?
Ika i rutan :http://youtube.com/watch?v=dgHPNBNiGJ8&mode=related&search=
Pippi pelikan: http://youtube.com/watch?v=pn66o0T2AnQ
Joelbitar: http://youtube.com/watch?v=bWg4Agb8l0s
Lillstrumpa och syster yster
Rädda joppe död eller levande

Ika i rutan var jag inte riktigt säker på om det verkligen var ett barnprogram så jag var tvungen att kolla upp det. Tänkte att det kanske var ett dåligt program som mina föräldrar såg på så att jag också såg det. En psykopat med skitläskig brytning som är kompis med ett skelett.

fy fan

Pippi pelikan är förknippat med mycket ångest, usch vilket monster. Och hur hög var människan som kom på att dom skulle göra ett program som gick ut på att en utvecklingsstörd unge käkar snor och skriker, varför skulle man som barn vilja se det eller som vuxen vilja att ens barn ser det? Om man inte är pervers då alltså. Att tänka tillbaks på lillstrumpa och syster yster får en ju bara att få huvudvärk, samma sak med rädda joppe som jag faktiskt tror går fortfarande ibland.

De enda bra barnprogrammen jag kan minnas skulle väl vara björnes magasin och även disneydags. Var det bara massa sån här skit annars eller? Hur är det med dagens småbarn, har dom lika hemskt utbud?

Alltså vad i helvete såg man på för skit när man var liten egentligen? Vem var det som kom på att följande program skulle få gå på tv?
Ika i rutan :http://youtube.com/watch?v=dgHPNBNiGJ8&mode=related&search=
Pippi pelikan: http://youtube.com/watch?v=pn66o0T2AnQ
Joelbitar: http://youtube.com/watch?v=bWg4Agb8l0s
Lillstrumpa och syster yster
Rädda joppe död eller levande

Ika i rutan var jag inte riktigt säker på om det verkligen var ett barnprogram så jag var tvungen att kolla upp det. Tänkte att det kanske var ett dåligt program som mina föräldrar såg på så att jag också såg det. En psykopat med skitläskig brytning som är kompis med ett skelett.

fy fan

Pippi pelikan är förknippat med mycket ångest, usch vilket monster. Och hur hög var människan som kom på att dom skulle göra ett program som gick ut på att en utvecklingsstörd unge käkar snor och skriker, varför skulle man som barn vilja se det eller som vuxen vilja att ens barn ser det? Om man inte är pervers då alltså. Att tänka tillbaks på lillstrumpa och syster yster får en ju bara att få huvudvärk, samma sak med rädda joppe som jag faktiskt tror går fortfarande ibland.

De enda bra barnprogrammen jag kan minnas skulle väl vara björnes magasin och även disneydags. Var det bara massa sån här skit annars eller? Hur är det med dagens småbarn, har dom lika hemskt utbud?

Ja Ika i rutan , kommer nog vara nått man försöker förtränga hela sitt liv att man sett .....

AHH! var totalt vettskrämd när Ika i rutan ploppade upp på Tv'n!! usch nu när jag såg det igen vart jag fasen nästan lika rädd!! :skrämd :skrämd :skrämd

Var även skraj för Lillstrumpa och syster yster.. strumpor kan ju inte prata!! usch
:eek:

men usch nu såg jag på pippi pelikan också.. nu vill jag inte se mer :|

Jag som tyckte att min lille kusin såg på kassa barnprogram! med massa pang pang osv, men nu när jag minns vad jag såg så önskar jag att jag hade sett det som är idag!

Last edited:
Om man drar en strumpa över handen i så många år är jag inte alls förvånad att den börjar leva efter ett tag..

Det finns två program som jag har svårt att glömma, Solstollarna och Toffelhjältarna.
Är det nån som minns Ulla-Bella?

Om man drar en strumpa över handen i så många år är jag inte alls förvånad att den börjar leva efter ett tag..

Det finns två program som jag har svårt att glömma, Solstollarna och Toffelhjältarna.
Är det nån som minns Ulla-Bella?

Ulla Bella med sekreterareeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnn

För fan!

Jag kommer ihåg att jag såg de där programmen och tänkte.

"Vilken djävla tur att ungarna har så här bra program nu för tiden. Tänk om de skulle behöva se den kommunistiska propagandaskit vi matades med på 70-talet"

Ni vet inte hur bra uppväxt ni har haft! Ni slapp vilse i pannkakan, örjan smörjan med sin bruna flanellsparkdräkt och akustiska gitarrr mm. Fy fan för 70-talet.

För fan!

Jag kommer ihåg att jag såg de där programmen och tänkte.

"Vilken djävla tur att ungarna har så här bra program nu för tiden. Tänk om de skulle behöva se den kommunistiska propagandaskit vi matades med på 70-talet"

Ni vet inte hur bra uppväxt ni har haft! Ni slapp vilse i pannkakan, örjan smörjan med sin bruna flanellsparkdräkt och akustiska gitarrr mm. Fy fan för 70-talet.

Clownen Manne slår i alla fall alla rekord.
Den "mannen" har ristat djupa ärr i många oskyldiga barnasjälar. :clown

Pippi pelekan är bra =) har följt alla avsnitt =)....

Joelbitar, mins jag att jag tyckte var kasst men med bra musik i början =)...

När jag nu tittade på det, blir jag ganska chockad... Var det så illa!

hade inte hört talas om Pippi pelikan innan men så såg jag klippet! då kom minnena.... rent genialt! sen lyssnade jag på trasdockorna-introt också... faan va bra!

1. Simpor och grodfötter- så jävla snuskigt äcklig serie... :arsele
2. Ika i rutan- vem fan kom på den idèn? :va
3. Skrotnisse och hans vänner- Bläääh :mad:

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!