Lär mig meka!

flyfish

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Honda xr 650
Tjena!

Jag är som alla andra här, tokig i hojar. Jag undrar om det finns någon här på sporthoj (Stockholm) som har en encylindrig hoj, som precis är på väg att plocka isär den för att renovera eller tja...åtminstone ska justera ventilerna. Skulle denne någon ha lust att ha en snubbe bakom ryggen och lära mig? Känner mig inte som en sann hojälskare förrän jag lärt mig och meka nämligen.

MVH
Peter

Har du en Haynes manual? Om inte så skaffa en, men måste nästan ha tummarna i hålfoten om man misslyckas med en manual.
Dom brukar vara väldigt informativa och förlåtande, till skillnad från tillverkarnas manual som ställer högre krav på förkunskap

Jag håller med Hedgehog, en mekhandbok typ Haynes är den bästa investeringen att börja med. Om det finns Clymer så tycker jag att de är bättre skrivna, men Clymer har inte till xt 660 vad jag vet, bara till XT/TT 600 samt 350.

Tack för inläggen...

Men, min tanke var mer att träffas mer på en vänskapligt plan. Med plats för frågor och tid och utan att känna att man ska få valuta för pengarna (mek-kurs). Ni vet, kanske ta en bärs samtidigt och garva åt min tumme mitt i handen.

Peter

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...