Lär mig allt om Fireblade!

Ja folk som får för sig att dom ska få 40 000 för en 92 a´kan ju få ha dom kvar. Men jag letade Fireblade förr och jag hittade 96-97 ´or för runt 45k. Dessutom nån 98 med lackskador för samma pengar. Sen ska du ju inte gå efter annonspriserna heller, ring och skambjud!! Det verkar inte vara nån som får nånting sålt nu.

Jag var med en kompis och kollade på en R1:a som var utsatt för 55 000:-, den köpte han... för 40!

http://www2.blocket.se/view/1530406.htm?l=0&c=1 48 000kr

http://www2.blocket.se/view/1502801.htm?l=0&c=1 46 000kr

http://www2.blocket.se/view/1472184.htm?l=0&c=1 45 000kr

Nu orkar jag inte leta mer...
 
Last edited:
Rigge skrev:
Ja folk som får för sig att dom ska få 40 000 för en 92 a´kan ju få ha dom kvar. Men jag letade Fireblade förr och jag hittade 96-97 ´or för runt 45k. Dessutom nån 98 med lackskador för samma pengar. Sen ska du ju inte gå efter annonspriserna heller, ring och skambjud!! Det verkar inte vara nån som får nånting sålt nu.

Jag var med en kompis och kollade på en R1:a som var utsatt för 55 000:-, den köpte han... för 40!

http://www2.blocket.se/view/1530406.htm?l=0&c=1 48 000kr

http://www2.blocket.se/view/1502801.htm?l=0&c=1 46 000kr

http://www2.blocket.se/view/1472184.htm?l=0&c=1 45 000kr

Nu orkar jag inte leta mer...

Jo, dom där var ju jättefina men lite dyra om man kör trafikförsäkrat. Tänkte ju hitta nån gammal repad för 2?-35, då är det sydligare länder som gäller ser det ut som.
 
Nån av dom kan du säkert pruta 5 tusen på... då är du nere i 40, sen om du letar längre än dom 3 minuter jag letade så hittar du en skrapad!

Förresten så har jag en ostrypt CDI box hemma som är en polares, bjuder ni rätt peng får ni säkert köpa den.
 
Jag hade en Blade 97:a och var hyfsat nöjd tills jag provade en R1. De spelar inte i samma division på något plan. R1-98 spöar alla blejdar upp till -02. Om man vill ha just en fajerblejd är det ju inget att snacka om, men är det v.f.m. du vill ha är en Blejd inte rätt, såvida du inte hittar en extrembillig.
 
Mattias skrev:
Om man vill ha just en fajerblejd är det ju inget att snacka om, men är det v.f.m. du vill ha är en Blejd inte rätt, såvida du inte hittar en extrembillig.

Dum fråga, vad betyder v.f.m? Jag har fått för mig att riktigt billiga R1 är oljdedrickande och ganska skruttiga. Det känns som man kan få en fräschare blade för samma pengar.
 
Mattias skrev:

Leta upp en R1:a för 2?-35 så köper jag den, men inget skrot då alltså. =)
Sen är R1 totalt otänkbart för mig ur försäkringssynpunkt.
 
Holmes: du ska ha en blade, skaka fram en från Tyskland du bara så blir det fint det där. Sen om nån kör ifrån dig på en R1 så får du väl leva med det.
Har nog mer med körförmåga än materialet att göra.
 
v.f.m.= value for money. En R1 för 45000:- är oligare än en Blade för 40000:- helt enkelt. Man blir inte ifrånkörd bara för att man har en Blade, men det ÄR roligare att köra R1.
 
Mattias skrev:
v.f.m.= value for money. En R1 för 45000:- är oligare än en Blade för 40000:- helt enkelt. Man blir inte ifrånkörd bara för att man har en Blade, men det ÄR roligare att köra R1.

Jo, det är ju klart. Dock lirar inte R1 i min prisklass direkt, den provar vi nästa gång.
 
Mattias skrev:
v.f.m.= value for money. En R1 för 45000:- är oligare än en Blade för 40000:- helt enkelt. Man blir inte ifrånkörd bara för att man har en Blade, men det ÄR roligare att köra R1.

jo, kanske, men håll med om att man kan ha roligt på en blade med även om det nu inte skulle vara lika kul som på en R1.
Om man inte tillhör eliten av åkarna som tex jag eller Holmes så kan man nog klara sig med nåt något sämre, för kapaciteten finns ändå bara i fantasin för oss ännu.
 
Silwer skrev:
jo, kanske, men håll med om att man kan ha roligt på en blade med även om det nu inte skulle vara lika kul som på en R1.
Om man inte tillhör eliten av åkarna som tex jag eller Holmes så kan man nog klara sig med nåt något sämre, för kapaciteten finns ändå bara i fantasin för oss ännu.

din reTta blij phEtT dragen aV typ min blejd (zom ja IntE HAr) *skrattar*
 
Value for money

Köpte min för 33k, en 94:a som gått 4000. Slipon i kolfiber.Lättkörd, det GÅR att skjutsa en person därbak utan fysiska smärtor varken för föraren eller för passageraren. Jämt drag redan från 5000 rpm. Ingen våldsam kick men bra pulver i jämt drag.

Ett par tips att kolla vid köp:
1. Kolla att tändstiftsnyckeln finns med i v.satsen. Den är lite spec.
2. Kolla lamellerna, kan slira en del på höga varv/belstningar.
3. Växellådan, så växlarna inte hoppar ur.
 
John Holmes skrev:
Bra! Det är sånt där skit man vill få reda på!
Vilka årsmodeller gäller det?
92-95 har samma cdi box och det skall vara ec
96-97 ska ha en box som heter ed annars bränner man en diod någonstans på tändsystemet detta påstod en honda handlare i allafall men i min 96 sitter det en ec box och den har fungerat alldeles utmärkt hela sommaren
98- och framåt är det en annorlunda tändkurva i och vad dom boxarna heter vet jag tyvärr ej
Mem ska du köpa hoj i tyskland så kan dessa vara strypta till 100 hk
 
Back
Top