Länsstyrelsens varning

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vad innebär det rent praktiskt när Länsstyrelsen utdelar en varning, trots att grund för indragning av körkort finns ? Det sitter i 2 år tydligen, men förklaras inte i detalj vad det innebär annat än att man ser strängare på de överträdelser man gör sig skyldig till...Innebär det att om man kör för fort igen så dras körkortet in i ett fall där det skulle bara bli böter för någon utan varning ?

Byråkratisk pennalism.

Vid varje varning görs en prövning om du skall få behålla körkortet. Flera små och/eller ett par större(alla under 30km/h) ger indraget körkort.
Finns det grund för indragning men du kom undran med en varning antar att jag någon vältalig har övertygat Länsstyrelsen om vikten av att du får behålla kortet. Dock kommer det förmodligen bli indraget vid en mindre fortkörning inom de närmsta åren.

Är de där varningarna nå't man får hem i brevlådan? Eller finns de bara i nå'n stor databas över samhällets fiender.

Har åkt fast för fortkörning, men aldrig sett nå'n varning. Däremot har man ju fått ett fint handskrivet brev i handen av konstapel Batong :gnissla.

När jag åkte fast för fortkörning i vintras.. ( 98 på 70 väg ) sa konstapelt att jag skulle få en varning för det. Vad det innebär är väl igentligen att nästa gång jag åker dit kan länsstyrelsen få för sig att dra lappen pga upprepat dåligt betéende i trafiken lr nått sånt :)

Generell praxis brukar vara att tre varningar inom tre år ger indragning men är det en
surserring/gubbe som sitter där så kan dom kolla 5 år bakåt och bestämma att det ska dras in körkort eller inte..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg