Länsförs. och bankörning??

rikard_perers

Alltid hungrig!!
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
Honda VTR
Finns det någon med erfarenhet av Länsförsäkringar och bankörning där ingen tidtagning sker, eller rättare sagt trafikövningar som annordnas av diverse arrangörer? Jag är intresserad av detta, men man får aldrig något konkret svar om vad som gäller. :confused:

Har helförs. på LR. Kör på Sturup Raceway. Och enligt kontakt som jag hade så var det kristallklart. Ingen träning inför race, ingen tidtagning, inget race sas. Det gäller är då dubbel vagnskadesjälvrisk, 6000 istället för 3000. Så är det för mig.

rikard_perers skrev:
2164877 Finns det någon med erfarenhet av Länsförsäkringar och bankörning där ingen tidtagning sker, eller rättare sagt trafikövningar som annordnas av diverse arrangörer? Jag är intresserad av detta, men man får aldrig något konkret svar om vad som gäller. :confused:
OBS olika för olika län!
Hojen täcks inte överhuvutaget vid körning på motorbana eller liknande oavsett om du tränar, tävlar, tar förarutb, kör på allmänhetens åkning eller bara glider runt enligt Länsförsäkringar Jönköpings län.
Stortsett alla bankörnings arrangemang kräver minst trafikförsäkring och den gäller inte enligt LF Jkpg på bana.

Jag hade min ZX-10R försäkrad hos Länsförsäkringar (Östgöta Brandstodsbolag alltså) och den gällde banåkning. :tummenupp

Viffer skrev:
2171863 OBS olika för olika län!
Hojen täcks inte överhuvutaget vid körning på motorbana eller liknande oavsett om du tränar, tävlar, tar förarutb, kör på allmänhetens åkning eller bara glider runt enligt Länsförsäkringar Jönköpings län.
Stortsett alla bankörnings arrangemang kräver minst trafikförsäkring och den gäller inte enligt LF Jkpg på bana.

I Göteborg gäller den, men dubbel självrisk....men som ovan olika från olika regioner.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park