Länsförsäkringar vägrar lämna skriftlig offert!

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Fick en mycket trevlig premie hos Länsförsäkringar idag men de lämnar numera inte ut offert varken på papper eller mail...
Någon som varit med om samma sak eller var det bara säljaren som var ute efter sin provision?

Spela in samtalet. Sverker på PLUS tror jag skulle kunna gotta sig lite om försäkringsbolaget backar på utlovad prisuppgift.

Muntligt avtal är lika bindande som skriftligt så spela in samtalet som redan sagts

duccen900ss skrev:
Fick en mycket trevlig premie hos Länsförsäkringar idag men de lämnar numera inte ut offert varken på papper eller mail...
Någon som varit med om samma sak eller var det bara säljaren som var ute efter sin provision?

Konstigt!? Gäller det bara Hoj eller...... för jag fick en offert mailad till mig gällande bilförsäkring!!

Har aldrig fått billig hojpremie hos dom..däremot har dom alltid varit billigast på mina skitbilar. Vad har de för motiv för att inte lämna offert då?

VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jävla bluffbolag!!!!!
Jag har blivigt REJÄLT BLÅST av detta skitföretag! Täcknade en garage-försäkring när jag ställde av i höstas, 420 spänn i månaden, per telefån. Sedan började dom, jag fick räkningar med olika summor varje månad, allt mellan 2700-4800. Varje gång ringde jag in o fick bekräftat att de hade fel, fick en ursäkt och en försäkran om att det inte skulle hända igen. I december tröttnade jag, så jag ringde in och sa upp försäkringen, då sa hon som jag pratade med att jag skulle få en räkning på 500 och sedan skulle det va bra. Hon bad om ursäkt o sa att jag kunde slänga alla räkningar från dom för att de var fel allihop. Godtrogen idiot som man är så hiva jag skiten, jag hade ju sagt upp försäkringen. ICKE! För en vecka sedan får jag hem en räkning på 6250 Kr!!
Jag ringde o frågade ( faktiskt i trevlig ton) vad i helvetes jävlar detta var. Då får man i ansiktet att man inte har betalat sedan juli-04!! o att försäkringen inte alls är uppsagd, samt att deras autogiro har krånglat så att det inte har dragits! Jag har inte ens autogiro hos dom!!! Desutom kunde hon nu se att försäkringen har änrats massor med gånger, bla på nyårsafton när ingen på hela koncernen jobbade!
Vad jag nu måste göra för att slippa pynta drygt 6 lappar är att gå in till deras kontor med kvitton. De har jag slängt!!!
Vad fan gör man??????????????????????????????????????????????????????
Sverker nästa??

Mr Brownstone skrev:
Jag har blivigt REJÄLT BLÅST av detta skitföretag! Täcknade en garage-försäkring när jag ställde av i höstas, 420 spänn i månaden, per telefån. Sedan började dom, jag fick räkningar med olika summor varje månad, allt mellan 2700-4800. Varje gång ringde jag in o fick bekräftat att de hade fel, fick en ursäkt och en försäkran om att det inte skulle hända igen. I december tröttnade jag, så jag ringde in och sa upp försäkringen, då sa hon som jag pratade med att jag skulle få en räkning på 500 och sedan skulle det va bra. Hon bad om ursäkt o sa att jag kunde slänga alla räkningar från dom för att de var fel allihop. Godtrogen idiot som man är så hiva jag skiten, jag hade ju sagt upp försäkringen. ICKE! För en vecka sedan får jag hem en räkning på 6250 Kr!!
Jag ringde o frågade ( faktiskt i trevlig ton) vad i helvetes jävlar detta var. Då får man i ansiktet att man inte har betalat sedan juli-04!! o att försäkringen inte alls är uppsagd, samt att deras autogiro har krånglat så att det inte har dragits! Jag har inte ens autogiro hos dom!!! Desutom kunde hon nu se att försäkringen har änrats massor med gånger, bla på nyårsafton när ingen på hela koncernen jobbade!
Vad jag nu måste göra för att slippa pynta drygt 6 lappar är att gå in till deras kontor med kvitton. De har jag slängt!!!
Sverker nästa??

Betalat via nätet ?
Begär utdrag från banken över dina transaktioner så löser det sig.

Har jag fått göra när ett företags betalningssystem havererade.

/Urban

duccen900ss skrev:

Har alltid fått skrifliga offerter :va
Dock inga billiga :hihi

Den här fick jag för några dagar sen.
(fan vad det är dyrt med hoj :) )

Bifogat

• LF offert R1 2001.jpg
    LF offert R1 2001.jpg
    130.3 KB · Visningar: 791
Barbone skrev:

Yamaha power... hmm, står i senaste bike i en artikel om f-bolag och priser att länsförsäkringar har tagit bort alla YZF-modeller från den märkesförsäkringen. :va

Suomalainen skrev:
Yamaha power... hmm, står i senaste bike i en artikel om f-bolag och priser att länsförsäkringar har tagit bort alla YZF-modeller från den märkesförsäkringen. :va

Läser man pdf:en med villkor på deras hemsida så ser man:

Bifogat

• yzfpow_.jpg
    yzfpow_.jpg
    19.9 KB · Visningar: 206
UltraMarine skrev:
Läser man pdf:en med villkor på deras hemsida så ser man:

Hmm.. får hoppas att bike har fel då.

"En förändring inför 2005 är att märkesförsäkringen för yamaha-motorcyklar inte längre omfattar några YZF-modeller".

cbr

duccen900ss skrev:
Tja. Jag fick ett ärbjudande på cbr 600 strypt till ca 34kw. Då skulle ja pröjsa Ca 680kr/mån helförsäkring...Skit bra tänkte jag o gick o köpte mig en cbr i går. Nu idag när jag ringde så går det inte att försäkra strypt. Dom går bara på full effekt; spelar ingen roll ifall den e strypt. Så nu ska dum jävlarna ha 25 lakan om året för helförsäkring. Dom kan fara åt...!!!

Mr Brownstone skrev:
Jag har blivigt REJÄLT BLÅST av detta skitföretag! Täcknade en garage-försäkring.....
Sverker nästa??

Gör som jag brukar göra. Skicka ett brev där du förklarar för dom att fakturan är felaktig och att du inte tänker betala. Bifoga fakturan. Skickar de då fler fakturor så skicka bara tillbaka dom med referens till tidigare brev.
Skickar de inkassobrev, ignorera.

Skickar de vidare till kronofogden, släng kraven.

Sen slippar man det besväret.

Jag har också haft problem med dom faktiskt. Precis samma grej, felaktiga räkningar om och om igen. Till slut tröttnade jag och bytte bolag. Då damp det ner en räkning på 4200. Efter mycket tjat och arga ord sjönk det till 800:- som jag betalade.

Men nu gör jag på ovanstående sätt. Funkar bra. Fast då har jag ju redan betalningsanmärkning för skatteskulder(felaktiga) så jag behöver inte bry mig.
Men det är underligt hur medgörliga en del företag blir när det går upp för dom att dom inte kommer att få några pengar.

Barbone skrev:

De kan f*n inte vara riktigt kloka på "Läns", måste fråga om du har tecknat övriga försäkringar hos dem eller du kanske redan hade andra försäkringar där?

Själv var det bomstopp med en R1a när jag pratade med dem.

Och som jag fattat det så ske en Power insurance vara helt uteslutet för en sådan hoj.

Obs inget illa menat om dej Barbone, bara kul att se hur ologiska "Läns" verkar vara :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra