Länsförsäkringar + Suzuki märkesförsäkring?

Hur menar du?
I filen finns cyklar upp till 4 år på sid 1-3 och cyklar äldre än 4 år på sid 4-6.

Jahaaaa... det fanns fleeer sidor... :huvet
inte faen såg jag det heller... :hihi

Men det är något riktigt knepigt med dom där sifforna för
dom är inte alls i närheten av vad jag eller andra busaförare har fått och
det verkar ju jättekonstigt att en busa skulle vara mer än dubbelt så dyr som
en gixxertusing...
Vi har flera medlemmar som ligger runt 3k hel/hel... med 5k i självrisk dessutom

Jahaaaa... det fanns fleeer sidor... :huvet
inte faen såg jag det heller... :hihi

Men det är något riktigt knepigt med dom där sifforna för
dom är inte alls i närheten av vad jag eller andra busaförare har fått och
det verkar ju jättekonstigt att en busa skulle vara mer än dubbelt så dyr som
en gixxertusing...
Vi har flera medlemmar som ligger runt 3k hel/hel... med 5k i självrisk dessutom

Du kollar inte på zoonindelningen nu ? Z1 ( zoon 1 ) = dyrast, Z3 ( zoon 3 ) = billigast. Hayabusa och R1000 kostar lika mycket. ( även R600 & 750 )

Halvförsäkring:
4400 för min.. Billigast på andra bolag 6500:-

Påskrivet, bytt, klart. :tummenupp

Edit: Ni som har GIXAR (alla typer 600, 750, 1000) kolla villkoren det är t.ex. 25.000 självrisk o de kräver em massa lull..

Last edited:
Du kollar inte på zoonindelningen nu ? Z1 ( zoon 1 ) = dyrast, Z3 ( zoon 3 ) = billigast. Hayabusa och R1000 kostar lika mycket. ( även R600 & 750 )

Näe, men vet ni vad.. Jag går och lägger mig och somnar om och vaknar en annan vecka istället... :huvet :huvet :mad:

Uppenbarligen så har jag bara :tuttar i tankarna så jag ska nog sluta försöka tänka på annat... :hihi

Men sifforna stämmer iaf inte... :hihi

Fick så till slut försäkringbrevet idag.
Självrisker :
Trafik = 4000:-
Brand, Glas, Stöld, Rättskydd, Räddning & Vagnsskada = 5000:-

Hayabusa -00.

Det borde inte vara riktigt, har du fått premie för grundförsäkring istf 35+försäkring? Din försäkring skulle kosta mer i Uddevalla än vad jag skulle betala i Stockholm för samma försäkring. Jag betalade 7300 i bilsport o mc och skulle få 5500 i folksam och ner mot 4500 i smc. Iofs var min bandit 3 år äldre dvs 2001. Men bägge är äldre än 4 år och vi bägge är 35+.

Det är givetvis möjligt att han klåpade sig när jag ringde, men det var den speciella smc-försäkringen och jag frågade ju efter det billigaste som fanns.

Men jag orkar inte ringa igen, jag ska ju inte ha dem oavsett.

Hej
Tl1000r-00......................5550 kr/år.4000 i självrisk.Helförsäkring.Påskrivet o klart.Premiärturen i morgon...

M V H Tomas

Jag saknar Sv1000s i listan över modeller i prislistan? Eller har jag bara grus i ögonen?

Finns det något försäkringsbolag som fortfarande tillåter bankörning?

Min försäkring

Betalar 2922 SEK / år för helförsäkring för min TL1000R -99, 4000:-/5000:- i självrisk. Försäkringen täcks inte på bana om det inte är SvMC som anordnar den. Länsföräkringar refererade till dem som "förebyggande förarkurser", de var inom ramarna :näsblod

Tl1000R -00

Betalar 2922 SEK / år för helförsäkring för min TL1000R -99, 4000:-/5000:- i självrisk. Försäkringen täcks inte på bana om det inte är SvMC som anordnar den. Länsföräkringar refererade till dem som "förebyggande förarkurser", de var inom ramarna :näsblod

Va fan, jag fick betala 5550:- hel/år samma som gsx-r 1000 men självrisk är 4000/5000:-:confused: LF kommer få ett telefonsamtal i morgon:mad:
Tl1000R -00

Efter att jag pratat med LF så påstår hon att du har fått fel försäkring och jag den rätta, så bara att gratulera till en superbillig försäkring.:D

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...