Länsförsäkringar försäkrar inga sporthojjar...

MadDog

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Aprilia Pegaso
Har ringt 2 ggr till länsförsäkringar för att kolla upp premien på en R6 och en VRF800 båda har ett EV-tal över 25 och kan därför inte försäkras hos dem ens egen ålder spelar ingen roll, vart fan är skiten på väg?

Någon som vartit med om motsatsen???

Vill gärna ha försäkring där då jag har alla mina försäkringar i LF och vill stanna kvar där dels för bonusens skull och att det är ett bra företag...

:va

Jag har min R1a försäkrad hos länsförsäkringar. Inga problem...
(Har iofs enbart trafikförsäkring om det nu kan påverka)

Försäkringsbolagen MÅSTE väll ërbjuda trafikförsäkring till alla fordon? :va

uggla skrev:
hel försäkring!

VAd har du för EV-tal på den är det en 125:a :va ???

EV= (kWh*100)/(tjänstevikten + 75)

Förövrigt sa dom båda gångerna jag ringde till dom att de inte försäkrar dom frågade iochförsig inte om trafikfärsäkringen...

Har min R1 försäkrad där, hel försäkring och de är inga problem för mig heller. Fast det är ju via Yamaha Power Insurance som den är tecknad hos Länsförsäkringar.

MadDog skrev:
Har ringt 2 ggr till länsförsäkringar för att kolla upp premien på en R6 och en VRF800 båda har ett EV-tal över 25 och kan därför inte försäkras hos dem ens egen ålder spelar ingen roll, vart fan är skiten på väg?

Vill gärna ha försäkring där då jag har alla mina försäkringar i LF och vill stanna kvar där dels för bonusens skull och att det är ett bra företag...
Måste blivit något fel där. De försäkrar gärna sporthojar. Deras vagnskada gäller t o m på bana. Jag har min försäkrad hos dem (148hk/163kg). VFR:en är ju knappast en sporthoj heller.

Eller så skiljer det väldigt mycket mellan de olika LF-bolagen. Varje LF-bolag är ett eget företag och sätter sina egna villkor. Jag har min hos LF Skåne.

länsförsäkringar suger.. när jag ringde runt i början av sesongen fick jag följande nuffror:

trugg hansa: 9200 halv/helår
folksam 13500 halv/helår
länsförsäkringar 45000 halv/helår

WTF!!! :kocko

ed: har en honda VTR firestorm '97 original...

MadDog skrev:

Har min TL1000R hos LF.... :va

Sådär har dom hållt på länge...för några år sedan försökte jag försäkra en GSXR1100 där..icke sa nicke..så jag undrar vem som tar min Blade 1137 Turbo IC :D

Har min gixxer 1000-02 hos länsförsäkringar.Helförsäkring helår 10800kr.
Försäkringen gäller på bankörningar. :banana

Länsförsäkringar skåne

Har både en gsxr 750 -87 'a och en gsxr 600 -97'a försäkrade hos LF funkar hur bra som helst inte dyra alls (kan ju bero på iofs att jag e tjej då hehe)

Det är så mycket beroende hur dom ser på ålder osv.
IF för mej tex e SVINDYRA!!!!!!!!

annars ett ställe man kan kolla upp är sockenbolaget,, finns tex här i timrå dom va rätt hyfsad åxå.

En helårs (helförsäkring) tjejförsäkring på 600:an går på ungefär 2900:- om ja inte minns helt fel. :tummenupp

Jag har min helförsäkrad hos LF Göteborgs och Bohus Län. Yamaha Power Insurance. Inga problem! Billigt och bra blev det också. :yoparty
R6:an borde väl också platsa under Yamahaförsäkringen?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla