Länsförsäkringar avställningsavgift wtf?

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Tja!

Trevlig överraskning man fick då när man ställde på/av hojen?

Nytt för mig, får väl lida lite eftersom jag inte har granskat de uppdaterade försäkringsvillkoren antar jag, men lite saftig avgift kan man tycka?

Är den innestående som försäkringspremien över perioden? Är det fast summa kan man nästan anta att dom inte vill ha mig som kund längre efter +6-7 år. Trist! :tummenner

wtf.PNG

Naturligtvis, kolla med andra bolag ! Rätt tänkt ! :)

Bara att du bor i
diket (mycket stölder för LFBs kunderi diket, många invånare i diket= många trafikanter = stor risk smälla) :huvet
ducduc många skador på ducduc hos LFBs kunder :huvet

Flytta till mindre ort på landet :)
byt hoj till märke med lite skador och billigt reparera :)
så kan det också bli bättre :)

Det känns som om den sortens avgifter inte rimligen bör få vara större än de omkostnader som bolaget har för att hantera frågan. Nästan tusen spänn tycker jag är orimligt.

Det kanske kan vara värt att kolla med Konsumenternas försäkringsbyrå om de villkoren är ok?

De finns här:
https://www.konsumenternas.se/

Mvh,
Ingvar

Det där är väl inte en ren avgift för att ställa av utan kostnaden för avställningsförsäkringen (garageförsäkring) under den tid den varit avställd och garageförsäkring för resten av försäkringsperioden?

Det där är väl inte en ren avgift för att ställa av utan kostnaden för avställningsförsäkringen (garageförsäkring) under den tid den varit avställd och garageförsäkring för resten av försäkringsperioden?

Ja precis, det kan vara så? Och det är det som jag hoppas på.
Är osäker, kan inte minnas att det specificerats på detta vis tidigare... hmm.

Kanske var dåligt formulerat av mig men det var vad jag menade med "innestående". Hoppas att det inte är en sk. fast avgift för varje gång man ställer på/av. :gnissla

Bolagen har höjt priserna på garageförsäkring. Bara att ringa och be dom plocka bort försäkringen om du inte vill ha stöld/brand när den är avstäld.

Minusposter i en faktura brukar vara det man är skyldig och plusposter det man skall få tillbaka.
Så jag tror du har fåt 900-något avdraget på premien för att du haft hojen avställd.
Så var glad.

Mjaa... fick ett brev hemskickat som var lite bättre specificerat där det står vad min årspremie ligger på för avställt fordon. aka "garageförsäkring".

Jag var bara förvirrad... :hoppa

giphy.gif

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma