Längsta någon kört utan att ha klotat

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Över sommaren brukade jag klara mig, innan jag skaffade motarden då :D
Vinter däremot, det innebär instant crasch. Men mindre skador så man ska väl inte klaga :) (åker utan dubb)

Jag har kört tanken tom flera gånger utan att klota. Varje gång faktiskt, när jag tänker efter.

Weird frågeställning. :va

H4 skrev:
Vad kan detta bero på?
Att man är risig som liten kanske?

Jag drog över min PW80 när jag var en 7-8 år, blev skitskraj för att farsan skulle se det :D
Hur lång tid tog det för mig innan jag la hojjen första gången? Tja, ca 15 sekunder ;D 5 åt halft år och farsan peppade mig att köra på isen så det slutade i diket :D Men jag tyckte de va kul ändå å vi köpte hem den, tacka gud för det! Min far är snällare än det låter, ifall nån undrar :3freak

H4 skrev:
Ja, klart att det räknas :)

Intressant att höra att många klotade så tidigt, kanske inte så kul dock :D

Vad kan detta bero på?
hahaha okej men får väll dra historien med då :P
Skulle köra iväg på en åker med min puch 50cc också hängde sig gasen o jag körde på en vägaktig sak från åker i 50-60 o sen kom en sten o jag flög alla världens väg o sen börja man böla :hihi

Ni får det att låta som det vore något coolt att klota(Singelklotning), :kocko
Om jag nu skulle göra något så klantigt som att köra för fort o tappa kontrollen skulle jag aldrig gå ut och skryta med det.För det är jävligt klantigt och bevisar ju bara hur man är som förare.
Bara en tanke öhhh lixom.

Last edited:
Rymding skrev:
madhonda ligger säkert inte sämst till,,,

:) Nää....inte om man ska jämföra klotbenägenheten här på sporthoj... :tungan

Har kört sen -97 och det har väl blivit en sisådär ca:7000 mil....utan en endaste klotning.

Peppar...peppar... är bäst att tillägga.

//Mad

TLRR skrev:
Ni får det att låta som det vore något coolt att klota(Singelklotning), :kocko
Om jag nu skulle göra något så klantigt som att köra för fort o tappa kontrollen skulle jag aldrig gå ut och skryta med det.För det är jävligt klantigt och bevisar ju bara hur man är som förare.
Bara en tanke öhhh lixom.

Har du trillat med hojjen nån gång ? Kanske inte ska vara så snabb och döma andra annars..., bara en tanke öhhh lixom.

Last edited:
Pejo skrev:
Har du trillat med hojjen nån gång ? Kanske inte ska vara så snabb och döma andra annars..., bara en tanke öhhh lixom.

Visst har jag klantat mig med både bil o mc men det skulle jag inte sitta här på forumet och skriva om precis som om det skulle vara något bra.
Eller hur tänker ni som skriver hur ballt det är att klota öhh lixom

Det är det ju skillnad på olycka o ren klantighet.

Last edited:
Silwer skrev:
Äldre personer ljuger om sånt här, självklart har de legat på öronen i yngre dagar.

Självklart har de gjort det,men dom skryter inte med det inför polare och forum.Det är ju inte det den här tråden handlar om men man ser det ju överallt annars.

Klarade av första vurpan under övningskörningen, det var nog faktiskt ganska nyttigt -man lärde sig att asfalten är hård och elak. Sen dröjde det 4000 mil innan nästa. En pinsam lowsideare i 20 knyck. :(
Att vurpa är inte något att vara speciellt stolt över men det är nog bra för nybörgarna att veta att det händer även den bäste :rofl

TLRR skrev:
Det är det ju skillnad på olycka o ren klantighet.

Det som av utomstående brukar betraktas som ren klantighet brukar förklaras som en olycka av huvudpersonen... rullgrus, kalla däck etc - vem är ansvarig ?

Förstår dock din poäng - det finns inget ball med att trilla, bara svett blod tårar försäkringsbolag och pengar.

Pejo skrev:
Det som av utomstående brukar betraktas som ren klantighet brukar förklaras som en olycka av huvudpersonen... rullgrus, kalla däck etc - vem är ansvarig ?

Förstår dock din poäng - det finns inget ball med att trilla, bara svett blod tårar försäkringsbolag och pengar.

Tack för det.Huvudpersonen brukar ju skylla misstagen på diverse konstiga saker.även i racing.

Har inte blivit någon klotning alls för min del! fick kortet i juni har väll kört ca 1200mil sen dess o inte klotat men har desvärre hjulat med Bmw.n i 130knyck! (bilen då alltså)

//Jocke

H4 skrev:
Farsan min har kört hoj i 22 år och aldrig klotat ännu.

Det är 22 år och 4 månader sen jag fick åka pling-plong-taxi till akuten (nedfällt stöd i vänsterkurva) och fick stanna på obsevation över natten. Har sen dess skrotat 4 motorer i +220 km/h men trots olja på bakhjulet lyckats hållt mig upprätt. Well, det är nog dags snart... :(

McB skrev:
Jag har kört tanken tom flera gånger utan att klota. Varje gång faktiskt, när jag tänker efter.

Weird frågeställning. :va

Jag har fått soppatorsk när jag körde på bakhjulet... Mindre kul, men krascha inte för det!!!!
(men jag landa ovanligt hårt i backen med framhjulet :hihi )

.../Yoshi

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...