Längre sladd till cykeldator...

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
EXC525 SM
Jo jag vet att ämnet cykeldator varit uppe 5011 gånger här men har ju inte lyckats få nåt svar på detta nånstans.

Min sladd räcker inte ända ner på XRn, cykelhandlarn kan inte få fram nån längre... Datorn är en cateye.

Nån som har skarvat sladden? har hört att de kunde vara känsligt.

Tacksam för svar

Jag skarvade min billiga sigma sport 700 (139:- på classe) och det funkade utmärkt tills min skabbiga skarvning (tvista och eltejp) gick sönder :crash

Ärsch, finns färdiga kit för att koppla sladden till bakhjulet, sådan köpte jag på cykelcity vid medborgarplatsen. Om inte den når ner till ditt hjul då är det din hoj det är fel på och inget annat (sladden var väl bortåt 1,5 meter.

Sladd paketet kostade 50pix. Innehöll sladd och hållare som passar till samtliga Sigma cykeldatorer.

//Fredda

Bara att skarva, inte alls känsligt. Problemet är väl mer hur dra den så att den klarar 30 cm fjädringsväg i längden. Kanske trä krympslang över sladd o bromsslang ? (blir väl automatiskt ny fräsch bromsvätska då oxå; inte helt fel.)
/u

på min motard som jag hade och även r1an nu köp svart soppa slang på macken klipp av den ganska högt upp vid mätaren löd på en förlängdning trä på slangen kan vara lite jobbigt bara spruta 5-56 i så fall så har du ena skarven inne i slangen löd sedan på det till datorn ser riktigt shysst ut tål både väta slitage och krasher perfekt med andra ord

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back