Längre sladd till cykeldator...

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
EXC525 SM
Jo jag vet att ämnet cykeldator varit uppe 5011 gånger här men har ju inte lyckats få nåt svar på detta nånstans.

Min sladd räcker inte ända ner på XRn, cykelhandlarn kan inte få fram nån längre... Datorn är en cateye.

Nån som har skarvat sladden? har hört att de kunde vara känsligt.

Tacksam för svar

Jag skarvade min billiga sigma sport 700 (139:- på classe) och det funkade utmärkt tills min skabbiga skarvning (tvista och eltejp) gick sönder :crash

Ärsch, finns färdiga kit för att koppla sladden till bakhjulet, sådan köpte jag på cykelcity vid medborgarplatsen. Om inte den når ner till ditt hjul då är det din hoj det är fel på och inget annat (sladden var väl bortåt 1,5 meter.

Sladd paketet kostade 50pix. Innehöll sladd och hållare som passar till samtliga Sigma cykeldatorer.

//Fredda

Bara att skarva, inte alls känsligt. Problemet är väl mer hur dra den så att den klarar 30 cm fjädringsväg i längden. Kanske trä krympslang över sladd o bromsslang ? (blir väl automatiskt ny fräsch bromsvätska då oxå; inte helt fel.)
/u

på min motard som jag hade och även r1an nu köp svart soppa slang på macken klipp av den ganska högt upp vid mätaren löd på en förlängdning trä på slangen kan vara lite jobbigt bara spruta 5-56 i så fall så har du ena skarven inne i slangen löd sedan på det till datorn ser riktigt shysst ut tål både väta slitage och krasher perfekt med andra ord

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back