Längd stötdämpare 1100R -86??? Något akut...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Är här någon Suzukifantast (jag vet att ni finns...) som kan svara på vad fria längden är på en original stötdämpare till GSXR1100 -86? Har några olika siffror i huvudet men jag vet inte vilka mått de är... Är det 328 eller 340 eller något annat kanske? Tacksam för mycket snabbt svar... det är lite akut.

/lahi

lahi skrev:
2224839 Hej!
Är här någon Suzukifantast (jag vet att ni finns...) som kan svara på vad fria längden är på en original stötdämpare till GSXR1100 -86? Har några olika siffror i huvudet men jag vet inte vilka mått de är... Är det 328 eller 340 eller något annat kanske? Tacksam för mycket snabbt svar... det är lite akut.

/lahi

Är det samma som på '88a? Jag hade en sån öhlinare liggandes, den var 335 mm.

lahi skrev:
2224839 Hej!

/lahi

310mm har jag för mig

Tackar för svaren! Det är så att jag ska antagligen köpa en dämpare som mp-racing har liggande. Jag slutar kl 18 och han sticker hem vid 19 så innan dess måste jag bestämma mig. Min originaldämpare är slut, men den som han har skulle vara ganska bra. Jag har fått för mig att det enda som skiljer 86:an och 88:an av de hojarna är färgen. Stämmer det? I hans katalog finns det en dämpare till 86:an, men de är slut. MEN han har en som passar 1100F och 1100R -88. Om det då är samma på 88:an som på 86:an så borde den ju passa min hoj... 340mm lång skulle den vara. Den är från Koni. Om man kollar i Öhlins listor så är det samma dämpare till 86:an och 88:an, och de är 315 mm. Klurigt det här... jag kunde nog låna hem den och prova, men det är ju kul att veta om den passar innan jag börjar skruva.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg