Längd på bromsslangar?

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Har letat lite på forumet men inte hittat något om hur långa bromsslangar man ska ha till en viss modell. Jag funderar på att byta till stålomspunna slangar men skulle vilja veta hur långa jag behöver innan jag tar bort de gamla alt. låter en firma göra det (har inte bestämt ännu hur jag ska göra).

Jag skulle alltså vilja veta om det finns någon site eller någon som vet hur långa bromsslangarna till en Blade -92 är.

Tacksam för all hjälp och info.

Det vanliga är väl att man köper ett kit så man får anpassade längder färdigt. Vill man gå till en firma så brukar de vilja ha de gamla slangarna att gå efter.

Annars kan du väl mäta dina egna på plats? Norpa ett måttband ur mammas sykit bara. :)

Ninjaboy skrev:
Det vanliga är väl att man köper ett kit så man får anpassade längder färdigt. Vill man gå till en firma så brukar de vilja ha de gamla slangarna att gå efter.

Annars kan du väl mäta dina egna på plats? Norpa ett måttband ur mammas sykit bara. :)

Japp, får ta ett måttband och mäta noga. Tackar för info.
:tummenupp

Enklast är att ta loss slangarna, ta bilen till din lokale slangmakare (i stockholm finns det en ypperlig firma vid Pampas Marina som fixar slangarna för en billig peng medans du väntar), åk hem, montera fast slangarna och och fyll med bromsvätska. Lufta. Kör. Enkelt va? :)

Jag mätte med ett snöre, centrum-centrum mellan banjoanslutningarna och lämnade in en skiss till hydraulfirman. Funkade utmärkt och firman fick till måtten på millimetern när. Om du har tre slangar fram på hojen kan du ju fundera på om du ska köra med två stålomspunna istället. Det blir billigare då nämligen. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park