lämpligt utgångspris försäljning VFR750

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag ska försöka bli av med min VFR750 -86 med 11500 mil på klockan i vinter, den är lagd några gånger, men lagad till bra skick efteråt, enda som syns är repor på styrändar samt estetiskt fult lagade kåpor (dock bra strukturell stabilitet i lagningarna). Vidare är bromsarna bra, men bromsslangarna lite väl mjuka, framfjädring är bra, men bakfjädring är ganska sliten men fungerande (10500 mil). Vidare är vänster fotpinnebrygga fult svetsad (svårt i aluminium), samt däcken är nog olagliga bägge två. Motorn är betydligt nyare än hojen då jag hade skickligheten att köra sönder den förra i våras.

Vad är lämpligt att begära i ingångspris för den här hojen, samt kan ni rekommendera några lämpliga sajter att annonsera ut den utan kostnad?

Mvh
Daniel Nilsson

Ingen lätt nöt att knäcka direkt, sålde precis min -93a med 3200mil på mätarn för 35k...
Skulle nog inte ge mer än 10k för den du beskriver...(om så mycket ens)...
Hoppas du får sålt den! :)

zilog skrev:
... Motorn är betydligt nyare än hojen då jag hade skickligheten att köra sönder den förra i våras.
...

Ursäkta en nyfiken fråga som är OT. Men exakt vad var det som gick sönder? Och HUR bar du dig åt (glömt serva den, kraschat?)?

Motorerna i de hojarna är så gott som outslitliga om man inte missköter dem, vilket borde visat sig på priset du behövde betala för ersättningsmotorn eller?

Mvh!
// Niklas

Öh......måste fråga:har du kört på crossbana med den eller ?
Du är den första som jag hört lyckas döda en vfr motor ! :va

Hur kraschade du motorn i den?

Trodde de var odödliga men där ser man.

/Urban

Man wheelar sönder lamellerna man köpt billigt från Addemoto, vilket omgående totalfuckar alla glidlager i hela motorn samt oljepumpen.. Första brutala wheelien med kopplingsslir räckte för att bränna dem, lamellpacket jag hade innan höll för 10 ggr så hård behandling, bytte bara pga. att lamellerna slirade då jag hällt i felaktig olja.

Priset jag betalade för ersättningsmotorn (som gått 3000 mil) var 2480 inkl. frakt, dock måste jag säga att min gamla motor måste varit rätt slut då denna motorn går som ett djur jämfört med den gamla.

zilog skrev:
Man wheelar sönder lamellerna man köpt billigt från Addemoto, vilket omgående totalfuckar alla glidlager i hela motorn samt oljepumpen.. Första brutala wheelien med kopplingsslir räckte för att bränna dem, lamellpacket jag hade innan höll för 10 ggr så hård behandling, bytte bara pga. att lamellerna slirade då jag hällt i felaktig olja.

Priset jag betalade för ersättningsmotorn (som gått 3000 mil) var 2480 inkl. frakt, dock måste jag säga att min gamla motor måste varit rätt slut då denna motorn går som ett djur jämfört med den gamla.

OK! Så problemet dök upp efter att du hade monterat piratprylar och dessutom använt hojen på ett ej avsett sätt!? :7peta :D

Tack för informationen för jag har aldrig tidigare hört/läst om någon som lyckats med bedriften. Jag körde själv 22500 mil med min gamla -89:a och kompisen körde 18500 mil med sin -88 och dessa båda hojar funkar alldeles förträffligt fortfarande. Men både jag och kompisen använder alltid originaldelar vilket blir billigast i längden!

När jag sålde min -89 med 22500 mil på mätaren (år 2000) fick jag 26 kkr. Men då var den i bra skick! Jag kan väl gissa mig till att du borde få mellan 15 - 20 kkr för den. Det du beskriver är ju bara smådetaljer som lätt går att köpa billigt på skroten. Allt förutom dämparen bak då som är dyrt.

Min bytte jag, både på min gamla och på min nuvarande, efter ca. 8000 mil och då var de slut. Så din bakdämpare måste vara skitkass vid det här laget. Alltså åker nästa ägare på byte av dämparen bak = dyrt!

Bäst prius får du nog om du lämnar den i inbyte kan jag tänka mig!

Lycka till med försäljningen!
// Niklas

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!