Lämpligt pris på en GSXR1100 -89a?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ingen annons!
Min bror har tröttnat på sin hoj och jag ska ta reda på vad den är värd.

3600mil, blå vit i helt okej orginal skick. Nya lameller. Tuffar och går inga problem alls. 4-1 system + original. Bes och skattad osv. Allt orginal krams finns. Jätteblinkers m.m

Minimum 30 men det borde väl gå att försöka med 35?

Eftersom han säger att han har tröttnat på världens bästa ur-gixxer ska han fanken inte ha ett skit för sin hoj, däremot prygel! :näsblod

För 30k går den som smör i solsken, för 35k lär den sköljas ned med en god portion tålamod.

WestW skrev:
Ingen annons!

3600mil, blå vit i helt okej orginal skick. Nya lameller. Tuffar och går inga problem alls. 4-1 system + original. Bes och skattad osv. Allt orginal krams finns. Jätteblinkers m.m

Beror väl på skick som sagt.
Jag gav 27K för min 90:a på 7000mil i fint skick vilket jag
tycker är ett bra pris(nya däck+drivp) :)
Håller väl med AB om att tröttna :confused:

WestW skrev:
Ingen annons!

Är den fräsch så är 30k bra betalt. 35k...mjaaaa, det kan du få en 93a för idag. Miltalet är iofs lågt men det brukar ingen tro på ändå (med visst fog 9 fall av 10)

Last edited:
andersbrink skrev:
Eftersom han säger att han har tröttnat på världens bästa ur-gixxer ska han fanken inte ha ett skit för sin hoj, däremot prygel! :näsblod

För 30k går den som smör i solsken, för 35k lär den sköljas ned med en god portion tålamod.

:klappar

Jag tänker gå emot strömmen och säga att runt 25 är lagom, max 30, men då ska den vara jävligt fin.

Hur stor sannolikhet är det att man snittar 240mil om året?
Mera troligt med ca 1000, eller har jag helt fel?

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tänker gå emot strömmen och säga att runt 25 är lagom, max 30, men då ska den vara jävligt fin.

:tummenupp

Jag håller fullständigt med, för 30-35k kan du ju köpa en Fireblade eller ZX9R som är modernare och bättre på allt.

Trådkapar lite när ändå frågan om priser är uppe.

Har en FZR1000 -92 med 6000 mil på mätaren på gång vad är en sådan värd ?

damv skrev:
Hur stor sannolikhet är det att man snittar 240mil om året?
Mera troligt med ca 1000, eller har jag helt fel?

Ja. du har fel! Känner en som på 4 år endast har kört 200 mil med sin hoj.
Du dömmer nog folk efter dig själv.

MVH
Gilde...

Jag t.ex. körde NOLL mil med med mina två gamla Kawor mellan 1986 och 1998, dvs under tiden jag vara datanörd och IT-slav på Ericsson.

Som sagt, 25k om den är fin. Jag köpte min 88a för 15k och den är visserligen inte värdelens vackraste skapelse men iallafall.

Last edited:
Ägaren innan min bror körde kanske 100-200mil om året tills han tröttnade och lät hojen stå i 5år. Ägaren innan det körde mer. Sen vet jag ej om vad ägarna innan kört per år.

30 kommer vara det lägsta den blir såld för. Annars får den stå och öka i värde i garaget några år :tungan

För er som ska köpa Fireblade eller ZX9R som är bättre på allt missar nog att försäkringen på denna galt är ca 2000kr hel/hel/år. Sen håller denna järnhäst hur länge som helst och det gör att många som vill ha billigt hoj och billigt ägande är beredda att ge 30 tror jag.

MEN det är en väldigt urmodig hoj även jämfört med dem du tog upp, har man inget mot detta så är det ju en bra hoj.

Man ser ju ofta priser runt 30k, sånt är ju över mitt förstånd men det är så det är med gamla hojar, de sjunker inte i värde.

Poacher skrev:
MEN det är en väldigt urmodig hoj även jämfört med dem du tog upp, har man inget mot detta så är det ju en bra hoj.

Man ser ju ofta priser runt 30k, sånt är ju över mitt förstånd men det är så det är med gamla hojar, de sjunker inte i värde.

Den är värd det någon vill betala! PUNKT.

WestW skrev:
Ingen annons!

35 e typ var jag gav för min 97:a, men man får riktigt bra betalt för gammelgixxrarna så det är bara att gå ut med högt pris & hoppas på att någon nappar... att det snart är sommar gör ju inte saken sämre. :D

Kawwa skrev:
Den är värd det någon vill betala! PUNKT.

Nej, eftersom den sista idioten inte är född än så kan den prissättningen omöjligt gälla. Barockt!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D