G-man
FÖR tillfället ej B-NNAD
Ja det går fan inflation i Reflexvästar,,,,, cylister, fotgängare, gamlingar, barn och poliser.
Och andelen trafikdödande sjunker kraftigt i Sverige... Int´f-n kan det väl ha nåe med säkerhetstänkandet å göra väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det går fan inflation i Reflexvästar,,,,, cylister, fotgängare, gamlingar, barn och poliser.
(varför man nu vill synas när man kör sporthoj i hög fart mot jobbet)
Det låter väl tillräckligt från slipon'et så att folk flyttar sig.![]()
Köp den och sen får du se hur alla stentuffa sporthojsåkare tvärnitar och puttrar omkring 20 km/h under tillåten hastighet.![]()
.

Oavsett om det står stilla eller rör sig så ska du väl inte köra på det?
Inskickat av steffe Läs Inlägg
Det låter väl tillräckligt från slipon'et så att folk flyttar sig.
Vilken värld lever du i?

Jula, tjöp en vindtät varseljacka så blir du varse.
Det låter väl tillräckligt från slipon'et så att folk flyttar sig.![]()
?
Jag fattar inte..
Att ha reflexväst som ÖKAR synligheten är FEL, men att ha en svart collegetröja som MINSKAR synligheten är RÄTT (läs sporthoj.com tröja).?

IRL, den som man kan skriva/tala med ett leende i utan att nån missförstådd taliban alltid ska bokstavstolka och bryta ner varje inlägg och alltid vara så där lillgammal och springa till mamma och be om hjälp att deltaga i debatten![]()
När kommer sporthojströjan i orange färg?
Annars kan man skaffa en orange hjälm.
Edit: Själv har jag sagt att jag aldrig kommer sätta på mig en orange väst, men kan inte förneka att man syns bättre så kanske någon gång i framtiden ändrar jag mig. Pendlar man så förstår jag behovet. Tror alltid att det är en poliskontroll i närheten.![]()
Hmm, ni som säger att ni syns sååå myckte bättre med varselväst, menar ni verkligen framifrån då?
För visst syns man bättre från sidan och bakifrån (som någon var inne på, att andra saktar in istället för att gasa förbi)... men framifrån, framåtlutad med hjälm och kåpor i vägen så förstår jag inte man skulle synas bättre än lampan som sitter på hojen???
Och de som är bredvid eller bakom har inte med din trafiksäkerhet att göra, de har redan passerat dina säkerhetsmarginaler.
Så nej, jag röstar emot reflexvästar då jag inte ser hur de skulle göra någon nytta.
Nej, ligger man som en ostbåde över tanken är det väl tveksamt hur mycket den hjälper, oas fladdrar oftast materialet på ryggen, så det borde synas till viss del iaf.
Är man bara lite mer upprätt behövs ju inte stor yta av västen synas för den ska uppmärksammas dock, så kör man inte stumt hela tiden så hjälper den nog synligheten även framifrån en hel del.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!