Håller på och tar kortet nu, har haft B-kort i 8 år och körde cross som tonåring, har köpt en Yamaha TT 600 som jag övningskör kors och tvärs med och har gått på en seriös körskola ett tag. Läraren säger att jag har allt klart utom krypkörningen. Trafiken, landsvägen, manöver och broms är godkänt liksom teorin som jag tog i höstas. Nu är det så att jag har djävulska problem med hojen de har på körskolan. Med min TT tar jag serpentinbanan samtidigt som jag käkar en tunnbrödrulle
(nåja, men jag tar den med god marginal) men med körskolans Honda CB 750 är det grymt svårt! Känns som att jag inte klickar med den hojen, har kört banan med hojarna de har på Grönlunds trafiksola (Kawasaki 750), och det gick rätt bra då med. "Visst är det skillnad på hojar, men kan man krypköra så kan man krypköra" säger min lärare, och jag kan väl hålla med, men tusenlapparna börjar dra iväg på den förbannade krypkörningen. Nu funderar jag på att hyra en annan cykel än körskolans att köra upp på, typ Africa Twin eller BMW R850 R. Skulle vara glad för synpunkter ang. detta resonemang. Hur är dessa hojar jämfört med TT:n? Andra förslag på manöverbara 750-kubikare?