Lämplig tjej cykel?

Kan inte annat än hålla med -dB. Övningskörden just en GPZ500s (-93). Hur smidig som helst!!

SV650 är också lättkörd, så det är inte heller något dumt alternativ.

YZF 600 R Thundercat -så klart!

En alldeles lysande frökenhoj. Det är i alla fall det man får höra ideligen...
Och vore jag inte så förtjust i min så vore den till salu.

FrOlsson skrev:
2114662 Kan inte annat än hålla med -dB. Övningskörden just en GPZ500s (-93). Hur smidig som helst!!

SV650 är också lättkörd, så det är inte heller något dumt alternativ.

skumt, för efter gpzan så skaffade jag mig en sv650, så jag gissar på att din nästa hoj blir en fireblade :P

-dB skrev:
2114634 skall det övningsköras så är en
kawa gpz500s utmärkt, låg sitthöjd, bra sittställning, inte hela världen om man råkar lägga den i ett lågfartsprov. toppkåpa som gör det helt ok att köra en längre bit.
ja, o så givetvis det viktigaste priserna är löjligt låga. försäkringen är låg, och om du tittar på dom tidigaste årsmodellerna så är dom klassiker-klassade o får permie på 1300 per år för helförsäkring.

Hej!

Vilka årsmodeller fins dom i? hur låg är sitthöjden och vad väger dom. Vet ni om någon som är till salu?

Mvh Micke.

Min tjej har en Yama 600 Fazer. Lättkörd hoj som man sitter lite upprätt på, vilket gör den lite mer lätt hanterlig än exv SV650

CustomMicke skrev:
2114241 Hej!

Jag undrar vad ni anser vara lämplig tjejcykel? för en nybörjare som är ganska späd. Bör vara lättkörd och inte så tung.

Mvh Micke.

Hon ska naturligtvis ha en "Roland" - BMW F650GS! Den är verkligen hur lättkörd som helst, väger 175 kg, sitthöjd 78 cm, ABS-bromsar, drar i princip ingenting och kostar ca 2000 kr/år att helförsäkra.

/Mona

Bifogat

• bmw.jpg
    bmw.jpg
    39.2 KB · Visningar: 53
hej hej .. köp en kawa zz 600 tidigt 90 tal lättkörd hoj att börja med ...sen så finns den i fiina tjej färger oxå... :)

funderar på att skaffa en nyare r-hoj till flickan men pallar inte att ut och provsitta alla. vilka har låg sitthöjd. hon är 160 med taxben.

suzuki är bara att glömma GSXR då alltså, det harvi provat. ge tipps (OBS: hornet är ingen sporthoj)

Lättkörd är väll lillasystern till den du har själv? en -06 GSXR600 väger ju inget, är lättkörd som jag vet inte vad, "inget" vrid dock :(

Flickan hemma började övningsköra på min gsxr1000 -04, funkar jättebra!
måste dock hålla henne lite på halster, annars blir man väl av med den OCKSÅ! :4skrika

Retta och ingenting annat! :mattias

BBFHotPinkBike.jpg

pricis samma hoj som en kille kan ha eller hade valt. Helst en riktig rejser för tjejer på rejsar e ju så fin fint....

sen är det bara att sänka, köpa stövlar med inläggda feta sulor, sänka stötdämparna och allt, OM nu tjejen är liten.. finns ju gigantiska tjejer med :tuttar

CustomMicke skrev:
2114241 Hej!

Jag undrar vad ni anser vara lämplig tjejcykel? för en nybörjare som är ganska späd. Bör vara lättkörd och inte så tung.

Mvh Micke.

Ett monster ..Ducati S4 ... En riktig chey hoj Inte mycket större än ett Monster 620 :näsblod

Var iväg i förrgår å köpte en kawwa 550 zephyr till min sambo.. verkar vara en lagom hoj till lagoma pengar för en nybörjare. Tror starkt på den. :yoparty

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!