Lämplig sporthoj att åka två på?

:fakta

Aprilian är inte dum alls att skjutsa på, jag hade en -00:a och min tjej är väla runt 160 cm, väger runt 50 nånting och det var inga problem alls. Vi körde 60 mil en dag och då var hon mör, det var nu i somras. Jag själv körde 60 - 70 mil i veckan så jag hade ju lite rutin på långturer men det var andra gången hon satt på hojen. Man kanske skulle kört lite lagomturer först... :näsblod

Skaffa inte en r6a iaf, skjutsade tjejen (172cm och 55kg) på den i sommar. Efter en tur på 40mil på en dag ville hon inte åka nå mer mc. :mad:

Får väll ser hur det blir att skjutsa på gixxern till sommaren :yoparty

Jag har åkt nästan 3 år på en r6 -00 jag har inte haft några problem alls med den. så från passagerar sidan klagar jag inte men det viktigaste är typ att sittdynan är lite oval och inte platt underlättar mkt!

V-Twin hade ju inte varit fel direkt... Någon vis person som vill dela med sig av sina erfarenheter...[/QUOTE]

Nu kommer klassikern, att föreslå en sådan hoj man har själv :D .
Skämt åsido men är du sugen på en ganska sportig twin är
Firestormen bra. Kanske inte är perfekt på bana. Men den går absolut
att köra enstaka bandagar med. Största fördelen är väl ok inköpspris då
den funnits ett tag. Samt billig försäkring.

Har inte så mycket skjutserfarenhet mer än på Firestormen så därför nämner jag inga fler. Först har jag själv varit passagerare på den en hel del mil. Inte mycket att klaga på trots 183 cm. Själv har jag skjutsat ganska friskt. Varken med polare på 190 cm eller med tjejen på 160 cm har jag upplevt det som jobbigt.

Hoppas du hittar något som passar /David

Letar man efter en sporthoj med plats för en passagerare så är BMW klart överlägsna:
Bäst: K1200S (Jo, den är visst en sporthoj!)
Näst bäst: R1200S

Har vissa funderingar på att byta upp mig till någon lite sportigare maskin (kommer även att bli lite bankörning till våren) men problemet är att min sambo även skall kunna följa med på någon lite längre tur och då kunna åka något "bekvämt". Jag har hört att zx9r skall ha rätt bra körställning för både förare och passageraren. Jag bryr mig inte om märke, utom möjligtvis BMW, eller cylindervolym.
V-Twin hade ju inte varit fel direkt... Någon vis person som vill dela med sig av sina erfarenheter...

Jag har en jättefin Ducati ST4S till salu.
Messa mig om du vill veta mer :tummenupp

Blackbird! Det är väl ingen banhoj precis men att åka långt och fort och mycket bekvämt även om man är två, jag tror inte det är många hojar som slår den i det (jag är kanske partisk, men va f*n).:rolleyes:

Har vissa funderingar på att byta upp mig till någon lite sportigare maskin (kommer även att bli lite bankörning till våren) men problemet är att min sambo även skall kunna följa med på någon lite längre tur och då kunna åka något "bekvämt". Jag har hört att zx9r skall ha rätt bra körställning för både förare och passageraren. Jag bryr mig inte om märke, utom möjligtvis BMW, eller cylindervolym.
V-Twin hade ju inte varit fel direkt... Någon vis person som vill dela med sig av sina erfarenheter...

Volvo 240 sitter man ledigt 2 i....

Man satt hyfsat både på min gamla Falco och min mille-04 men min nuvarande gixxer-05 är en pina att åka bakpå... för passageraren alltså, annars är den helt ok för mig som förare att skjutsa på.

Lånade en zx10:a förra sommarn,och skulle skjutsa tjejen på den en kväll.
Hon frågade innan:hur sitter man bak på en sån,det verkar så himla trångt.
Ja,svarade jag,man får fälla ihop sig ordentligt.
Hon hoppade på och satte sig tillrätta och sa:men....här sitter man ju jättebra,ju........Jo visst,svarade jag,men du har ju fötterna på MINA fotpinnar...................:D

Last edited:
Lånade en zx10:a förra sommarn,och skulle skjutsa tjejen på den en kväll.
Hon frågade innan:hur sitter man bak på en sån,det verkar så himla trångt.
Ja,svarade jag,man får fälla ihop sig ordentligt.
Hon hoppade på och satte sig tillrätta och sa:men....här sitter man ju jättebra,ju........Jo visst,svarade jag,men du har ju fötterna på MINA fotpinnar...................:D

:rofl

Jag kan varmt rekommendera FZR 1000 ifall du inte skulle ha nyaste hojen på marknaden. Bekväm för förare (jag är visserligen bara 172cm), bekväm för passagerare.

Edit: Det sprack nog det där i och med sportig. FZR är ganska tung, men skjuter på bra framåt. Mer åt sporttourer-hållet.
zx9r har jag hört en hel del gott om.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing