Lämplig Quick Shifter till R6-2005

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Ngn som kan rekommendera vilken QS jag ska köpa till min R6-05a? Har akra helsystem med Dynojet PC3. Tänkte nog slå till på en Dynojet QS för PC3. Finns det ngn anledning att välja ngt annat. Tycker själv det verkar vettigt att välja Dynojet då hojen har PC3 och bör vara kompatibelt med varann. Tacksam för hjälp!

Finns ingen anledning att välja något annat än den QS från Powercommander du har tänkt köpa. Eftersom att du har PC3, så pluggar du bara in den i PC3'an och bekräftar i ett program att PC3'an nu har en QS. Funkar grymt bra och man behöver aldrig laborera med några bryttider. Funkar skitbra för mig i SE Superbike! :tummenupp

Tack för ditt svar!
Då blir det en sån. en fråga då, behöver jag bry mig om pull/push när jag beställer?
En till fråga, i vilket program? Behöver jag ha en pc när jag installerar? Är en riktig amatör... Tack/Mvh Aleks

Jag använder SP synchrotech från ebay till min R1 förgasare köpte även en till polarens R1 -07. Tycker dom funkar bra, givetvis två olika modeller iom förg/inspr. Tror det var 2700:- st och det är standalone kit som funkar till både orginal och Dynojet etc. Enkla att koppla in också inget klistra/klippa, kopplas på tändspolar och bryter tändningen. Dom skickades med dhl express så var hemma på nån dag bara. Känns underbart att powerwheela och bara peta växlarna sömlöst :tummenupp

Tack för ditt svar!
Då blir det en sån. en fråga då, behöver jag bry mig om pull/push när jag beställer?
En till fråga, i vilket program? Behöver jag ha en pc när jag installerar? Är en riktig amatör... Tack/Mvh Aleks

Du måste veta om du ska ha en tryckande eller dragande. Detta kollar du genom att föra växelföraren åt det håller du växlar upp. Sedan kollar du på växelstången för att avgöra hur den rör sig. Trycker den kraften från växelföraren framåt, eller drar den kraften för att växla.
Du kommer att få med en cd-skiva med din QS, denna för du in i datorn bredvid din mc. Du har då en sladd som du också har fått med i samma paket, mellan din pc och PC3. Det kommer upp en ruta där du i stort sätt bara trycker bekräfta på, som då berättar för din PC3 att den nu har en QS. Då aktiverar PC3 den funktionen :tummenupp... du kan nu hålla tokstumt och växla i all hast utan avslag #racing :yoparty

Tack för alla svar! Då uppväxlingen sker uppåt ska jag ha pull varianten. Men då måste jag fråga om jag vänder och gör den raceväxlad längre fram. Måste jag då köpa annan QS med push? Ber om ursäkt för mina dumma frågor. Tack igen!

Du måste köpa en ny sensor med push, köper du samma märke behöver du inte kablar och resten av systemet.

Cordona eller HM annars, standalone med brytare som funkar åt bägge hållen, väl beprövade i racing.

CD-skiva? Hur gammal är din dator?

På vilken fråga vill du ha svarat på och hur relevant tycker du att din fråga/svar på TS fundering i tråden är? Det är inte jag som skickar med en skiva med Powercommanders QS. Det är PC själva, besvarar det din fråga?

Jag har fått svar på det jag behöver veta gällande QS. Tack alla!
Behöver hitta nya fotpinnar så jag kan växla till raceväxlat. Då i original går växelstången genom ramen är det svårt att vända. Ska lägga ut ny tråd där R6 03-05 förare kan svara hur de gjort eller vilka fotpinnar de köpt.
Tack igen!

Hej, Idag har jag mottagit min QS PC3 där jag inte fått med ngn cd skiva. Däremot laddat ner från Powercommander ett litet program som heter "PC3 USB Shift Kill Utility". Innan jag börjar installera, kan ngn bekräfta att det är rätt program?
Tack på förhand!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...