Lämplig hoj för min längd (190cm)

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Jag är på jakt efter en ny hoj. Har tröttnat på det där snabba sporthojsåkandet, när man måste köra fort för att ha kul. Är ute efter mer nakna hojjar, ER-6n??

Någon hoj som är lämplig för mig som är runt 190cm lång? Är som tidigare sagt lite inne på en ER-6n, men har hört att man får en ganska skarp knävinkel om man är för lång...

Kommer inte den se ut som en moped till dig?

Alla mc ser ut som moppar, när man är 1,9 meter, fakta..Själv 1,93 m och sitter bra på fz6:an iaf, snart 700 mil i år, bekvämare än någon sporthoj jag haft. Fz1:an /Fzs 1000 så får du mera pulver. Prova dig fram, jag har aldrig trots min längd haft problem med knävinklar, min akillshäl har varit hänga på armarna, så handlederna fått stryk.

Ska det vara så jäkla svårt att hitta söfunktionen.
detta måste vara typ den 3:e tråden denna vecka om tips på mc till långa personer.
Testa testa testa, det är det enda sättet att hitta en hoj som passar just dig, vare sig du é 140 eller 240.

Om du är ute efter någon billig naken hoj så skulle nog jag rekommendera Yamahas nya XJ6. Jag är ca 1.87 och jag satt bra på den när jag provkörde den. Jag skulle nog föredra den framför ER-6 pga kvalite och service intervaller. Dock så fann jag att nakna 600or är för slöa. Mitt tips skulle vara att du siktar in dig på en naken 1000cc hoj. Då har du lite mera kraft i motorn men samtidigt får du fartvinden rakt på dig som gör att man inte drar på så mycket jämfört med en sporthoj...:)

Kawasaki Z750 eller 1000, Suzuki GSX1400, Yamaha MT-01

Vet för de passar alla min gube och han e 188 över havet :D De är dessutom skitroliga att köra med :yoparty

Någon sporthoj från 99 kanske (R1 -98 och framåt t.ex.) ombyggd till fighter med crosstyre. Grymt kul i låga farter :tummenupp

Hur har du kul på en er-6 om du måste köra snabbt för att ha kul på en r6?

Om du vill ha kul utan fart får du åka cross eller motard!

OT: eftersom du inte är ute efter en sporthoj kanske du ska fråga någon annanstans...:rolleyes:

Last edited:
Jag är 189cm själv och rekommenderar provkörning av Triumph Speed triple samt min nuvarande hoj BMW F800GS.

Kanske kan låna tråden lite då. Gsx-r 750 / 1000 är det stor skillnad då man e lång? Jag är 190 å misstänker att 750 har samma ram som 600?

Provkör en Superduke!!
E själv runt 198 och sitter bra på den. Skiter fullständigt om det ser ut som en moppe:)

Är själv 198cm och fick ont i ryggen av min förra sporthoj, köpte en Kawa z750 i våras och fullkomligt älskar den!

CB1000R, Hornet 600, Z1000, Z750, FZ1, FZ6, Superduke, Street Triple är alla bra hojar.

Inget fel på ER6, men den är för slö för dig tror jag personligen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman