Lämplig drevning GSXR 750 SRAD

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Hejsan gott folk. Skall inhandla mig ett nytt Drevpaket till min GSXR 750 98:a
och vad jag har förstått så brukar många dreva ner dessa hojar en liten aning för att få dom lite rappare.
Men vad är en lämplig omdrevning?
standard på min hoj är 16 / 44
Skall man gå ner en fram och upp någon bak
Eller blir det för mycket?

Vad har ni andra haft på samma eller liknande maskin?

gå upp 2 bak så blir det bra. går du ner till 15 fram så ökar slitaget på kedjan.

Så då var drevpaket beställt.
Tack för din input Bruno.
Nu skalljag bara ta tag i däck djungeln och välja mig ett lämpligt bakdäck.

Skall man gå ner en fram och upp någon bak
Eller blir det för mycket?
Enligt
http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...X-R750V-1996-1997/Suzuki/GSX-R750/_/R-EPI-417
toppar den med originaldrevningen ca 260km/h.
Behöver du inte regelbundet den hastigheten så
44 kugg 260km/h; 46 kugg 249km/h; 48 kugg 238km/h; 50 kugg 229km/h; 52 kugg 220km/h; 54 kugg 212km/h; 56 kugg 204km/h; 58 kugg 197km/h;
Nackdelen med t.ex 56kugg är att den mycket lättare går upp på slangen och klarar inte oljepickuppen att mata olja till oljepumpen då så får motorn fruktansvärt med stryk. Pga dålig ingen smörjning. Så om du inte behärskar dig och håller framhjulet på vägen så kan det vara läge kolla hur oljepickuppen är placerad för eventuell ombyggnad.

Jag Shoppade på Addemoto. De har en fin katalog i PDF format med alla priser o art nr. Jag gav 1500 med frakt.

Jag gick ner en fram och upp 2 bak. Tanken är ju lite slang åka. Är det problem med oljepickuppens Placeringen på GSXR 750?

Jag Shoppade på Addemoto. De har en fin katalog i PDF format med alla priser o art nr. Jag gav 1500 med frakt.

Jag gick ner en fram och upp 2 bak. Tanken är ju lite slang åka. Är det problem med oljepickuppens Placeringen på GSXR 750?

oljepickupen är riktad framåt men du kommer inte att ha några problem så länge vi snackar powerwheelies. kan du ligga och tuffa på balanspunkten i km efter km så bör du bygga en oljepickup som suger från bakkant. jag har byggt ett antal.

du har PM

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...