Lämplig bakram för Yamaha Thuderace?

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej håller på att dona med en Thunderace som jag bygger fighter av, vill få ett modernare utseende så tänkte byta bakram.

Är ju svetsad ram på min Yamaha Thunderace men nån som vet en bakram med modernt sportutseende typ r1 eller liknade som enkelt skulle kunna gå att svetsa dit och kanske nått bra byggtips att dela med sig av för själva jobbet?

Vill inte köpa nått på ebay eller liknade för att sedan märka att det inte alls passar när man fått hem den.

Jag använde R1 98-99:s bakram, man får kapa lite för att få önskad vinkel, och sedan svetsa dit den förstås! Funkar fint! Vet inte om den passar lika bra, men 00:an har ju lite snyggare bak. Tror jag la in nån bild i Thunderace-tråden på slutresultatet.

Skulle jag göra om det så skulle jag nog leta ett nyare bakparti, det blir en helt annan hoj...

Last edited:
tack som fan var egentligen en lite nyare som jag var ute efter men skall helt klart ha din i baktanken då det kan vara ett allternativ.
Tackar hur som helst så hörs vi av om jag är intresserad av just din

Fan kom igen nu
Är det ingen mer som kan hjälpa mig med tips om ramar som kan passa?

Hur ser infästningen ut på bakpartiet GSXR k7 tex. eller nått år äldre beror ju på vad man hittar??

Back