Lämplig övningsområde i Uppsala?

Flying

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
83, GSX 750
I enlighet med forumetiketten har jag givetvis sökt först.

Är det någon som har koll på ett lämpligt avskiljt område att öva konbana och liknande på i Uppsala? Mina två päron som inte kan köra men har A-kort är handledare och allt jag behöver för att kunna öva är en brassestol åt nån av dem och en stor öde yta att köra runt på.

På ikea-parkeringen finns det väl skapligt med refuger om jag inte missminner mig. Vid biltema kanske?
Är det nån som har bättre förslag så hojta.

Känns lite meningslöst att de ska behöva sitta bredvid och sola med ett handledartillstånd .. men men

Mot Enköping vid avfarten till Upsala GK sväng häger efter 100 m sväng vänster. Det är en bom ivägen men man brukar kunna åka förbi på sidan.

Det är där alla körskolor i stan övar men ofta ledigt...

Man kan även boka banan via någon körskola i stan, om man är så fin att man vill betala lite. Det var billigt förra sommaren 100 kr tror jag så får man nyckel till grinden coh kan vara där hela helgen om man vill man behöver dock ta med egna rundnigsmärken. 15-20 1,5 liters flaskor med lite vatten i är perfekt.

LYCKA TILL !

Det låter ju grymt bra.
Bor dessutom i Flogsta så det är ju åt helt rätt håll.
Måste utforskas cykelledes redan ikväll.

Mot Enköping vid avfarten till Upsala GK sväng häger efter 100 m sväng vänster. Det är en bom ivägen men man brukar kunna åka förbi på sidan.

Det är där alla körskolor i stan övar men ofta ledigt...

Man kan även boka banan via någon körskola i stan, om man är så fin att man vill betala lite. Det var billigt förra sommaren 100 kr tror jag så får man nyckel till grinden coh kan vara där hela helgen om man vill man behöver dock ta med egna rundnigsmärken. 15-20 1,5 liters flaskor med lite vatten i är perfekt.

LYCKA TILL !

vad jag kommer i håg så fins nykelen i receptionen på den lokala golfkluben somm ligger lite längre bort trot det kostar ca 100:- och man kan hyra den banan på söndagar:) lycka till med kortet

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP