Lämnar ni in er ögonsten med lugn i själen?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Många är mycket försiktiga med sina hojar och aktar dem noga för att inte få repor eller andra defekter. Känner ni lugn i själen då ni lämnar in era hojar på verkstad, har ni förtroende för att de behandlar er ögonsten med försiktighet? Vad har ni för erfarenheter i denna fråga?

/D.

Många är mycket försiktiga med sina hojar och aktar dem noga för att inte få repor eller andra defekter. Känner ni lugn i själen då ni lämnar in era hojar på verkstad, har ni förtroende för att de behandlar er ögonsten med försiktighet? Vad har ni för erfarenheter i denna fråga?

/D.

Klart man är lite orolig, men hitills helt i onödan. Har servat mina hojar årligen på samma ställe sedan -00.

Bra fråga, jag har dock inte reflekterat över den förrens nu.

Man kanske borde ta en closeup bild på t ex kåpor och andra detaljer som ofta kan bli repade i samband med inlämning till verkstad. Då kan man i efterhand hävda att de har repat eller gjort andra saker.

En annan sak är om de är riktigt noga med oljebyten osv. Hur de kollar bromsar etc.

Det är bara en belastning för en själv att vara för anal med sina sylar.

Det bästa e att göra en riktigt fet vurpa. Då slutar man noja, vilket bara e skönt.

Det beror på vart man lämnar in tror jag

ser att du bor i Helsingborg

så om man väljer mellan att lämna till Yamaha Center eller till Påarps mc service (Johan) så skulle jag lämna till Johan i Påarp.

dels för att han e billigare, men även att han själv borgar för att hålla en bra service & bibehålla sitt rykte, vilket betyder att han inte riskerar ryktet i att göra ett dåligt jobb.

En större firma har nog så pass många kunder, att om en är missnöjd, så kanske det inte spelar någon större roll

Detta är min uppfattning

Har i och för sig aldrig lämnat in något fordon till någon annan, men de dlupaste såren i själen tycker jag nog är de man orsakar själv. Tex parkera i utförsbacke och se hojen gå i backen eller stå och leka med en nalle i ett halsband för att sedan tjonga den i polarens flång nya 360 Modena. Sånt svider än idag.

Däremot så känns ju första repan på nya crosskängorna helt okej... konstigt, det där...

Jag är lämnar inte in hojen, utom när den skulle mappas, men det kändes lugnt. Det känns mycket värre att byta sulor på den, då monteras bromsskivor osv bort först.

Däremot så känns ju första repan på nya crosskängorna helt okej... konstigt, det där...

Fast när man som 14 åring fick sin första helt nya corsscykel kunde man inte förstå hur man skulle vilja ta ut den och krascha sönder den. Sist jag tog ut en ny endurocykel slog jag en stor fin bula i avgasystemet efter 4 min körning, shit happens......

Hur mycket man än älskar att putsa på dem så är de fortfarande bruksföremål, vill man vara rädd om grejerna kan man ställa in dem i bokhyllan.

Nä det är alltid jobbigt att veta att ens ögonsten inte står i garaget där jag har koll på henne...
Har dålig erfarenhet utav verkstäder så det gör inte saken bättre...men på detta nya stället tror jag inte att de slarvar....:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back