Lämna tillbaka det vi stulit!

hållundan skrev:
Fast det sänds ju inför ett mycket större antal tittare än tex. en biofilm. Iallafall "gratis". Men visst, någon form av "upphovsrätt" finns det säkerligen på TV-serier. Lagen innefattar troligtvis denna "upphovsrätt" också.
Det är ju ändå lite intressant att man försöker lagstifta bort den urgamla regeln att man får göra kopior för privat bruk. Det innebär ju att alla gamla video/DVD recorders kommer att bli i princip olagliga att använda. :tummenupp

[PlastRaket] skrev:
3. Detta skulle i så fall innebära att den som har lagt upp informationen och ägen sidan, gör sig skyldig till anstiftan (brott) genom att uppmuntra och hjälpa till med omslag&dylikt för att tillverka cd-kopior som ska skickas till H. Pontén.

Kommer jag få skaka galler tro? :sjuk

Tjet skrev:
Kommer jag få skaka galler tro? :sjuk

har ingen aning faktiskt, men det verkar ju som dom är på jakt ordentligt nu och dom verkar vara uppfinningsrika så, tja, jag vet inte men jag hade nog inte stuckit fram näsan så där om jag inte hade varit säker på att det var safe :confused: Det som börjar som en rolig grej verkar kunna sluta rätt så pass O-roligt om man så säger..................

Last edited:
[PlastRaket] skrev:
En TV-serie måste väl också anses vara ett "verk" och kan därmed inte heller kopieras, inte förrän de är äldre än 70 år, för det är så länge som ett verk är upphovsrättsskyddat.

Så Doktor Mabuses Testamente är helt OK att dela ut?

jag tror inte det är olagligt att ladda tv serier. Eller det är nog olagligt att ladda hem dvd rippar eftersom dvd filmerna säljs. det är väl därför tvtorrents får vara kvar har jag det för.

En tv-serie är självklart lika olaglig att dela ut som allting annat någon har skapat och har rättigheterna till.

Tv-serier säljs av sina skapare/ägare till tv-bolag som visar filmen för dig, i return får tv-bolaget reklampengar från annonsörer. På samma sätt som radion betalar pengar för den musik dom spelar.

Däremot har ju inte tv-serier några privatkunder, vilket säkert gör dom mycket mer ointresserade att ta upp den här frågan jämfört med de som säljer musik. Detta eftersom musik har så pass stor privatförsäljning. Men det gör inte att tv-serier saknar upphovsrättsskydd.

/SSB

"iMesh
iMesh är populärt men tyvärr har man börjat använda spyware och adware för att du ska ”betala” för gratisprogrammet.
Adware: Ja"
:hihi

Lartes skrev:
Ingen som har läst nått om APB har fått några lastbilslaster med post? :tomten

Nepp. Dom tycker väl att dom får negativ publicitet eller något ifall dom kontaktar media. :(

80 000 besök förresten... Stänger ner sidan på lördag. :tomten

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...