Lämna in Dämparna hos Öhlins?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Har hört att man kan lämna in dämparna hos öhlins så fixar de dem och byter ut innehållet, mot en peng så klart. e det här korrekt info jag har fått?

Vet inte. Men t.ex. Stötdämparexperten (reklam 5 cm till vänster) fixar sånt.
Plus andra dämparmekar oxå, Springzz etc.
/u

ulf_lundin skrev:
Vet inte. Men t.ex. Stötdämparexperten (reklam 5 cm till vänster) fixar sånt.
Plus andra dämparmekar oxå, Springzz etc.
/u

ah...ska kolla länkarna, ibland finns ju svaret allt för nära :näsblod

Själva Öhlins AB i Uppl Väsby tar inte sådana jobb utan hänvisar till sina återförsäljare. Fast är du fabriksförare mm så står de säkert till tjänst.

Har du öhlinare så är det säkert möjligt att göra nån sån deal med en öhlinsfirma. Jag lämnade in min framgaffel hos springzz och det blev helt kanonbra, rekomenderas varmt. Fick köra på lite för att det skulle gå fort dock :P Bakdämparen är även den ombyggd hos dem, men det hade föregående ägare gjort.

Yamaha äger Öhlins.
Så prova närmsta Yamaha Center.
Om de nu har mekar som du har förtroende för.

:hej

motardnisse skrev:
Själva Öhlins AB i Uppl Väsby tar inte sådana jobb utan hänvisar till sina återförsäljare. Fast är du fabriksförare mm så står de säkert till tjänst.

ja jo fabriks förare :rolleyes:

PutteLiten skrev:
Yamaha äger Öhlins.
Så prova närmsta Yamaha Center.
Om de nu har mekar som du har förtroende för.

:hej

ja har inte kvar 426,an..e bara för slö för att ta bort =P men frågan var för framtida motard bruk/köp

motardnisse skrev:
Jo så blir det när man vill stjäla kunskaper på lagligt sett ungefär som KTM tog över HUSABERG!

I Husabergs fall var det nästan nödvändigt att bli uppköpta eftersom ekonomin var som den var. :crash
Tror även att de som hade hand om kvalitetssidan på Husaberg behövde bytas ut eller åtminstånde få en starkare position inom företaget. Marknadsföringen på KTM har ju varit lyckad de senaste åren, Husaberg drar väl nytta av deras kunskaper antar jag.

I Öhlins fall så tror jag bara att Yamahas uppköp har gynnat dem eftersom resurserna samt uppdragsmängden torde ha ökat markant.

Stjäla? Det var det KTM försökte med när de kom med PDS-dämparen. Se annan tråd.

LasseR6 skrev:
I Husabergs fall var det nästan nödvändigt att bli uppköpta eftersom ekonomin var som den var. :crash
Tror även att de som hade hand om kvalitetssidan på Husaberg behövde bytas ut eller åtminstånde få en starkare position inom företaget. Marknadsföringen på KTM har ju varit lyckad de senaste åren, Husaberg drar väl nytta av deras kunskaper antar jag.

I Öhlins fall så tror jag bara att Yamahas uppköp har gynnat dem eftersom resurserna samt uppdragsmängden torde ha ökat markant.

Stjäla? Det var det KTM försökte med när de kom med PDS-dämparen. Se annan tråd.

Jag känner bara till 2st yamaha mc modeller där öhlins sitter standard: XJR1300 samt WR450F 2-Trac inte några andra om man inte ska börja titta på snöskotrar så Öhlins tjänar bättre på de andra märkena men som sagt de har ju yamaha bakom ryggen om det nu krisar sig.

Stjäla? Jag menade KTM som passade på dra nytta av motorkontruktioner från HUSABERG och detta har inget med yamaha att göra.
Jag tror inte PDS historien vanns av någon, men tycker det är konstigt att inte yamaha använder PDS tekniken på sina crossar?

motardnisse skrev:
Jag känner bara till 2st yamaha mc modeller där öhlins sitter standard: XJR1300 samt WR450F 2-Trac inte några andra om man inte ska börja titta på snöskotrar så Öhlins tjänar bättre på de andra märkena men som sagt de har ju yamaha bakom ryggen om det nu krisar sig.

Stjäla? Jag menade KTM som passade på dra nytta av motorkontruktioner från HUSABERG och detta har inget med yamaha att göra.
Jag tror inte PDS historien vanns av någon, men tycker det är konstigt att inte yamaha använder PDS tekniken på sina crossar?

Också har du öhlinare på r7 och ttr.

motardnisse skrev:

Har du jämfört insidan av en Yamaha-gaffel och en Öhlins-gaffel på sista tiden?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT