Lämna hjälmen

Lämnar du hjälmen??

• Antal röstningar
    0

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Lämnar ni hjälmen på hojen om ni ska gå runt på stan en varm å skön sommardag eller bär ni runt på den??
Vet inte om det känns rätt om man ska lämna sin lilla livförsäkring för många pengar bara fastkedjad vid hojen. Även om man har en hjälm som man inte är så rädd om.
Så vad gör ni??

Har jag kättingen med kan jag kedja fast hjälmen i den, annars blir det till att bära, lämnar den inte olåst på hojen, då försvinner den garanterat...

Känns som att alla vill var på ens saker nu för tiden. Skullle inte förvåna mig om nån unge/ungdom ska fram å titta lite på hojen sen råka komma åt hjälmen så den ramlar omkull eller nåt så det blir ett fult märke. Och sen finns det dom som gärna förstör andras saker med flit :finger :kulspruta :machinegu

Om jag går så att jag inte kan hålla lite koll på grejorna tar jag med mig hjälm
och annat.
Man vet aldrig vem som ser en när man lämnar utrustningen vid hojen.
Har man otur så är allt borta när man kommer tillbaks. :huvet

Skulle aldrig falla mig in att lämna hjälmen någonstans..klåfingriga människor skall alltid kladda på den (gärna på visiret med klibbiga fingrar) och "bara prooova" :fatta! Hjälmen lämnar ej min hand/arm då jag är av hojen (på stan etc)...touch it and you diiiie :näsblod

Som sagt, hjälmen åker med! Däremot brukar jag låsa in handskar mm under kutsen, men jag låser aldrig fast hjälmen i hjälmlåset! Jag vill inte komma tillbaka och upptäcka att hjälmen är borta, eller att nån har använt den som sopkorg :huvet

Men oj vad ni va försiktiga... Hjälmlåset är väl bra! Kan man låsa fast den utan o va orolig...

Tidigare hängde jag den på backspegeln, där satt den som berget, föll aldrig ner och var snabb/lätt att ta på sig när man hade satt sig.
Jag blev dock less på att alltid få fixa till backspegeln, så nu hänger jag den på bakblinkersen, där hänger den också bra, kanske inte lika säkert, men den har aldrig fallit ner hittils, gör den det då slutar jag.

Jag brukade ta med mig hjälmen in om jag parkerade utanför videobutiken där alla moppefuckon står och dräller, men en polare till mig sa "Vaddå, har du någonsin sett ett moppefucko som vill ha en hjälm"
Det ligger tyvärr mycket i det, hjälmanvändningen verkar vara nere i siffror som vi inte har sett sedan mopedhjälmlagen kom.
(så jäfla gammal är jag att jag var med på den tiden)

Utrusta er med hjälmlås, har själv 2 st. då behöver ni inte släpa runt på eländet (hjälmen) när ni är på "uppdrag", enkelt fixat genom vajer eller dylikt, vill dom sen sno prylarna, så måste dom klippa sönder hjälmen :-)

Jambo

Jag har blivit av med en hjälm när den har hängt på hojen så det gör jag inte om.

Mr Helmut skrev:
2142194 jag låser fast den under cutsen eller tar med den

Ingen garanti att den sitter kvar fast man låst fast den under kusten. :rolleyes:

När vi var nere på Nürburgring o kollade tävlingar, så lämnade vi hjälmarna kvar fastlåsta. När vi kommer tillbaka har dom skurit av hakremmen på min killes Araireplica. Sen hade dom klantarselna skurit i lacken oxå. Och vad ska man med en hjälm, med trasig rem till. :va Jävla puckon!!

Har jag koll på hojen lämnar jag hjälmen, inte annars.

//M

jag lämnar bara hjälmen om jag kan se den inom hyfsat avstånd, annars tar jag alltid med mig den!

//Blommen

Madhonda skrev:
2142579 Ingen garanti att den sitter kvar fast man låst fast den under kusten. :rolleyes:

När vi var nere på Nürburgring o kollade tävlingar, så lämnade vi hjälmarna kvar fastlåsta. När vi kommer tillbaka har dom skurit av hakremmen på min killes Araireplica. Sen hade dom klantarselna skurit i lacken oxå. Och vad ska man med en hjälm, med trasig rem till. :va Jävla puckon!!

Har jag koll på hojen lämnar jag hjälmen, inte annars.

//M

ny rem är ju inga problem att fixa dit

Skulle aldrig våga lämna min hjälm vid hojen! Blir den inte snodd så ska nån säkert hitta på nått kul busstreck med den...eller bara fucka upp den. :mad:

ska man fika eller nått liknande,, så man sitter ganska nära, då låter jag den hänga på hojen... annars tar jag med den..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti