Lämna företräde fråga...

tingeling_66680 skrev:
Som cyklist eller gående kan man göra vad man vill...det é skitsamma i reglerna verkar det iaf som.... :rolleyes:

Det känns lite granna så fast det finns egentligen en uppsjö av regler. Läste för någon månad sedan att det är böter om cyklar på vägbanan där det finns en cykelväg intill vägen. Tror det var 300kr i böter blev lite förvånad när jag läste det fast egentligen cyklar man väll alltid på cykelbanan i självbevarelsedrift.

Vastrix skrev:
Det känns lite granna så fast det finns egentligen en uppsjö av regler. Läste för någon månad sedan att det är böter om cyklar på vägbanan där det finns en cykelväg intill vägen. Tror det var 300kr i böter blev lite förvånad när jag läste det fast egentligen cyklar man väll alltid på cykelbanan i självbevarelsedrift.

Och vem ska kolla att de följs då? Verkar inte som om nån vill göra det...

Jag vet iaf att man inte får framföra vare sig bil eller motorcykel på cykelväg och de blir lika sura varje gång de stannar mig (poliserna alltså) och det är ju lite överdrivet. Den asfalten är oftast mycket bättre än den på vägbanan så givetvis utnyttjar man ju den! :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph