Lägre bränsleförbrukning/högre fart med Rain Off

En svart Latex-dräkt ink. huva och en rejäl klick vaselin borde ändå bräcka rainoff, kan man tycka :fyllisar

Det beror på vad du förväntar dig

Glöm inte att hastigheten är relativ och att du befinner dig på en himlakropp som färdas bort från universums centrum med en hastighet på några tiondelar av ljusets, och detta helt utan extra ytbehandling. Slutsats: Ta reda på åt vilket håll vi rör oss bort från universums centrum och ge järnet åt det hållet så går det garanterat snabbast och lägst förbrukning per färdad kilometer. :fyllisar

Last edited:
Hur funkar rain off? Sänds signalen direkt till smhi, så det slutar regna, eller går den till yr? -Om signalen går till yr, fungerar systemet bara i Norge? Och hur dyrt är systemet? Kan man ställa det i förväg, men nedräkningsfunktion? :va

Jag försöker undvika regn, ja tillstånd av hög luftfuktighet till och med. Vetesjutton om ytan på hoj och kropp är det primära bekymret avseende cv-värde på en Jamaha FJ... Prova kapa ner ner framrutan en halvmeter och böj dig framåt ska du se att du ökar 35kmh. Sen byter du till en busa och polerar den besinningslöst.

Eller skit i petitesserna, allt kan kompenseras med mer effekt.

Last edited:
...tar jag av mig foliehatten och får en bättre utgång ur böjen innan, så ger det lätt 10 knyck extra vid bromspunkten. Varje gång, trots en yta av fluglik på gixxerns nos. :crash

Det skulle vara intressant att montera en heltäckande kåpa med "golfbollsmönster" på en, i övrigt, originalhoj för att se hur mycket det skulle påverka topphastigheten.
Bara för skojs skull.

Jättebra tråd det här...jag har funderingar på att konvertera fronten enligt bild. Hur mycket kommer jag då att höja toppfarten i ösregn med 3,2 bar i däcken. (Toppfart idag ligger på 115 knop) Hög toppfart.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph