Goxx: Varför köpte du en literklubba till att börja med? Av ditt första inlägg att döma så låter det som att du skulle trivas med en lugnare och smidigare slitvarg till hoj.
Enkla och praktiska hojar är grovt underskattade!!
Det vart en literklubba för att jag såg den på blocket och köpte med hjärtat, den såg så jävla bra ut, egentligen hade jag siktet inställt på en 750 eller 600. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..
Lite mer slitvarg skulle inte va fel, den dagen jag ska åka hoj igen vill säga.
Att byta till pendlarhoj tror jag känns andefattigt.
Lösningen är ALLTID offroad.
Tillräckligt annorlunda för att man inte skall jämföra hela tiden.
XT660?
Jo nått sånt skulle jag kunna tänka mig, motard är inte helt otänkbart det heller.
Hobbies, Hobbys....... brukar ju inte försvinna så där, ta slut. Sälj hojen. Omvärdera, skaffa lite hojkunskap, köp en annan! Välskött hoj, och sköt om den väl.
Dyrt kommer det väl att alltid vara. Men acc så skoj! Toyman
Rätt hojval, ger bara glädje, kostar några slantar.
Ja Toyman, det blir nog en säljaffär och lite funderande.
Nån sa downsizing och det låter inte helt fel, ska läsa på extremt mkt innan nästa omgång bara

Har du inga vänner som kan hjälpa dig med hojmeket?
Frågat de du åker med om någon duktig som vill meka? Oftast kan man få bra tips från folk. Sen pröjsar man med ett flak öl eller några hundringar.
Ang Gsxr 1000 01 så är det en slitstark hoj och lättmekad som tusan jämfört med en del andra hojmodeller. Tycker jag.
Jag som tjej klarar av att meka med den och i början kunde jag ingetting alls. Alla är nybörjare någon gång.
Att skaffa en gsxr som första hoj , kan ju varit lite väl magstarkt för dig...![]()
Är faktiskt den enda av mina vänner som kör hoj så im all alone här vettu.
Jo en gsxr var absolut lite i värsta laget, men som sagt love at first sight.
Min meck i sverige sa att motorn på 01an är i stort sett skottsäker, jäkligt bra motor enligt honom.
Motorn har det inte varit nå fel på, mest det runt omkring.
Låter som du haft otur med hojen, det är aldrig roligt med strul som kostar pengar och energi!
Men resten av inlägget speglar saker som du faktiskt kan göra nåt åt!
Bygga om oslo så det passar din hoj/körstil är kanske lite drastiskt, men skaffa en hoj som funkar i din nuvarande situation! Och om nu gruppåkat uteblivit (beror det på att din MC stått parkerad på verkstan, byt hoj), annars får du väl själv ligga på lite tills du hittar folk att åka med? Som jag fattar ditt inlägg så handlar det inte om att du inte har råd, utan är less att lägga pengar på just den hoj som nu strular?
However ... det är jäkligt tomt utan båge, och det känns som du lägger handskarna på hyllan av "fel" orsak.
Hoppas att du hittar lusten igen
Gruppåkat uteblev för att folket som jag pratade med på vintern inte verkar lika taggade längre tyvärr. En del har sålt och några andra lyser med sin frånvaro. Jag har jagat dom som fan

Vet att det kommer att kännas väldigt tomt utan 2hjuling...
Det är därför jag är lit ledsen i ögat över mitt beslut och var tvungen att skriva av mig fjortis-style här på forumet

Hmm jag kanske inte är rätt person att svara på detta med tanke på att jag har 3 moppar varav 2 i trafik, men jag måste hojta till om det där med försäkring min Hayabusa -09 kostar bara lite över 6000:- om året i helförsäkring så letar man kan man hitta billigt...Ninjan kostar det samma och gixxer 750:n är avställd så bara garage på den.
Köp nytt med garanti och välj rätt bolag för försäkring så är det nästan gratis![]()
Försäkringen e inte direkt någon stor utgift, ca en lax i månaden för halv/halv. Så det var överkomligt, såg dock efteråt att något bolag hade en ännu bättre och billigare helförsäkring. Blir till att spana in next time.
Det är väl vare sig märket eller modellen? Hade du inte bara oturen att bli blåst av ett gäng amatörskojare? Proffs-skojare borde jag ju ha skrivit, höll på att gå likadant för mig ja.
Sent from Iphone 4 via Tapatalk.
Jo det blev jag, samma gäng som dig.
Last edited: