Lägger körningen på hyllan nu

Goxx: Varför köpte du en literklubba till att börja med? Av ditt första inlägg att döma så låter det som att du skulle trivas med en lugnare och smidigare slitvarg till hoj.

Enkla och praktiska hojar är grovt underskattade!!

Det vart en literklubba för att jag såg den på blocket och köpte med hjärtat, den såg så jävla bra ut, egentligen hade jag siktet inställt på en 750 eller 600. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..

Lite mer slitvarg skulle inte va fel, den dagen jag ska åka hoj igen vill säga.

Att byta till pendlarhoj tror jag känns andefattigt.
Lösningen är ALLTID offroad.
Tillräckligt annorlunda för att man inte skall jämföra hela tiden.
XT660?

Jo nått sånt skulle jag kunna tänka mig, motard är inte helt otänkbart det heller.

Hobbies, Hobbys....... brukar ju inte försvinna så där, ta slut. Sälj hojen. Omvärdera, skaffa lite hojkunskap, köp en annan! Välskött hoj, och sköt om den väl.

Dyrt kommer det väl att alltid vara. Men acc så skoj! Toyman

Rätt hojval, ger bara glädje, kostar några slantar.

Ja Toyman, det blir nog en säljaffär och lite funderande.

Nån sa downsizing och det låter inte helt fel, ska läsa på extremt mkt innan nästa omgång bara :)

Har du inga vänner som kan hjälpa dig med hojmeket?
Frågat de du åker med om någon duktig som vill meka? Oftast kan man få bra tips från folk. Sen pröjsar man med ett flak öl eller några hundringar.


Ang Gsxr 1000 01 så är det en slitstark hoj och lättmekad som tusan jämfört med en del andra hojmodeller. Tycker jag.
Jag som tjej klarar av att meka med den och i början kunde jag ingetting alls. Alla är nybörjare någon gång.



Att skaffa en gsxr som första hoj , kan ju varit lite väl magstarkt för dig...:gnissla:)

Är faktiskt den enda av mina vänner som kör hoj så im all alone här vettu.
Jo en gsxr var absolut lite i värsta laget, men som sagt love at first sight.
Min meck i sverige sa att motorn på 01an är i stort sett skottsäker, jäkligt bra motor enligt honom.
Motorn har det inte varit nå fel på, mest det runt omkring.

Låter som du haft otur med hojen, det är aldrig roligt med strul som kostar pengar och energi!
Men resten av inlägget speglar saker som du faktiskt kan göra nåt åt!
Bygga om oslo så det passar din hoj/körstil är kanske lite drastiskt, men skaffa en hoj som funkar i din nuvarande situation! Och om nu gruppåkat uteblivit (beror det på att din MC stått parkerad på verkstan, byt hoj), annars får du väl själv ligga på lite tills du hittar folk att åka med? Som jag fattar ditt inlägg så handlar det inte om att du inte har råd, utan är less att lägga pengar på just den hoj som nu strular?
However ... det är jäkligt tomt utan båge, och det känns som du lägger handskarna på hyllan av "fel" orsak.
Hoppas att du hittar lusten igen

Gruppåkat uteblev för att folket som jag pratade med på vintern inte verkar lika taggade längre tyvärr. En del har sålt och några andra lyser med sin frånvaro. Jag har jagat dom som fan :)

Vet att det kommer att kännas väldigt tomt utan 2hjuling...
Det är därför jag är lit ledsen i ögat över mitt beslut och var tvungen att skriva av mig fjortis-style här på forumet:rolleyes:

Hmm jag kanske inte är rätt person att svara på detta med tanke på att jag har 3 moppar varav 2 i trafik, men jag måste hojta till om det där med försäkring min Hayabusa -09 kostar bara lite över 6000:- om året i helförsäkring så letar man kan man hitta billigt...Ninjan kostar det samma och gixxer 750:n är avställd så bara garage på den.
Köp nytt med garanti och välj rätt bolag för försäkring så är det nästan gratis :yoparty

Försäkringen e inte direkt någon stor utgift, ca en lax i månaden för halv/halv. Så det var överkomligt, såg dock efteråt att något bolag hade en ännu bättre och billigare helförsäkring. Blir till att spana in next time.

Det är väl vare sig märket eller modellen? Hade du inte bara oturen att bli blåst av ett gäng amatörskojare? Proffs-skojare borde jag ju ha skrivit, höll på att gå likadant för mig ja.


Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Jo det blev jag, samma gäng som dig.
 
Last edited:
dont do it!

Cause its hammertime :smasha

ta en :öl
tänk igen
funkar det inte tar du en till
funkar detta inte så :fatta! tar vi till med hårdhandskarna

Du kan inte längre säga att du kör hoj o vara stolt och extra ball om du lägger det på hyllan
 
Xibalba: Fekk, inte motard då heller alltså, blir väl en goldwing till slut då. Honda ska ju va bra har jag hört ;)

Haha bimpen, tror mig jag har sökt både svar och logik i mitt tänkade djupt ner i glaset förra helgen, jääävligt djupt.
 
Otur!! Köp en bättre hoj! Du går väl inte i celibat för att du haft en risig flickvän tex, så varför lägga ner hojandet för att du råkat ha otur och skaffat en surdeg till hoj? ; )
 
Xibalba: Fekk, inte motard då heller alltså, blir väl en goldwing till slut då. Honda ska ju va bra har jag hört ;)

Haha bimpen, tror mig jag har sökt både svar och logik i mitt tänkade djupt ner i glaset förra helgen, jääävligt djupt.

Glas? Nu kör vi 10 liters hink och tänker igen. Balls is something you have to live up to. :hojcbr
 
Otur!! Köp en bättre hoj! Du går väl inte i celibat för att du haft en risig flickvän tex, så varför lägga ner hojandet för att du råkat ha otur och skaffat en surdeg till hoj? ; )

word.. fan va det finns mycket likheter mellan tjejer och hojar egentligen.
Mycket mek och pill och lär du dig inte hantera den kommer du krascha.:brinnerup :D
 
Det vart en literklubba för att jag såg den på blocket och köpte med hjärtat, den såg så jävla bra ut, egentligen hade jag siktet inställt på en 750 eller 600. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..

Lite mer slitvarg skulle inte va fel, den dagen jag ska åka hoj igen vill säga.



Jo nått sånt skulle jag kunna tänka mig, motard är inte helt otänkbart det heller.



Ja Toyman, det blir nog en säljaffär och lite funderande.

Nån sa downsizing och det låter inte helt fel, ska läsa på extremt mkt innan nästa omgång bara :)



Är faktiskt den enda av mina vänner som kör hoj så im all alone här vettu.
Jo en gsxr var absolut lite i värsta laget, men som sagt love at first sight.
Min meck i sverige sa att motorn på 01an är i stort sett skottsäker, jäkligt bra motor enligt honom.
Motorn har det inte varit nå fel på, mest det runt omkring.



Gruppåkat uteblev för att folket som jag pratade med på vintern inte verkar lika taggade längre tyvärr. En del har sålt och några andra lyser med sin frånvaro. Jag har jagat dom som fan :)

Vet att det kommer att kännas väldigt tomt utan 2hjuling...
Det är därför jag är lit ledsen i ögat över mitt beslut och var tvungen att skriva av mig fjortis-style här på forumet:rolleyes:



Försäkringen e inte direkt någon stor utgift, ca en lax i månaden för halv/halv. Så det var överkomligt, såg dock efteråt att något bolag hade en ännu bättre och billigare helförsäkring. Blir till att spana in next time.



Jo det blev jag, samma gäng som dig.

Skippa "downsizing" köp istället något med mer kubik, men som hamnar under touring hos försäkringsbolaget.

Köp något som någon annan redan lagt ut pengar på för att få lite mer ork i.

Titta över 1000cc, alla Japan märken har en eller flera maskiner som har gott om vrid och effekt(om någon släppt ut dem) med billig försäkring.

Visst de går inte lika snabbt runt en bana som gsxr`n, men betydligt vänligare för plånboken, med mindre verkstadsräkningar.
 
hmmm.. tråkigt att du haft sånt strul med hojen...
kör själv sport-sukka o har än så länge bara kört det märket,
min egna erfarenhet av mina hojar e att ju mer de blir 'plågade' desto bättre har de gått...
endast slitdelar har jag behövt byta än så länge...
men "måndags-ex" finns ju överallt...
lycka till med vad du än väljer att göra, men ge inte upp hojåkandet :yoparty

Är fan omöjligt att läsa dina inlägg med den avataren.
Din tjej?
 
Tror du får köpa dig en honda med lite mera kvalite :)

Vist din hoj är 10år o det ser man nu mera på många R1or mellan 98-01 att de börjar komma strul, sakerna är ju inte nya längre, min honda sportis är 8år gammal i inte ett enda fel o miltalet 3600mil, vissa hojar har lat uren med sig o inte andra.

Men tråkigt att du haft fel på fel på fel, de sänker ner många, betala stora summor o knapt någon körning, dyra försäkringar.

Tycker du ska titta på en annan hoj en att läga ner körningen, kanske Honda CBR1000RR
 
Tjacka typ en ER6 eller nåt annat som är gratis i inköp och att försäkra. Jag började också vela om jag hade råd med 3 lax i månaden på halvförsäkringen nu när jag torskat jobbet o allt :D men vafan pengar har jag iaf så jag klarar mig nåt år till så det e bara brassa vidare :yoparty


Men jag har dock ingen respekt för pengar som du skriver att du har. Om jag var du hade jag tjackat en nyare, dirftsäker hoj som hade billig försäkring så att du kan köra nåt iaf :tummenupp

Vad säger du 3000 i månaden för en halvförsäkring. Du måste skoja med mig. Vad kostar en hel nuförtiden på en sporthoj?
 
Har inte läst hela tråden men om du var trött på verkstadsbesök och sedan säger att du ska skaffa motard det låter lite fel det är väl det sista man ska köpa om man vill slippa skruva? bara ett förslag inte en dryghet denna gång :tungan
 
Har inte läst hela tråden men om du var trött på verkstadsbesök och sedan säger att du ska skaffa motard det låter lite fel det är väl det sista man ska köpa om man vill slippa skruva? bara ett förslag inte en dryghet denna gång :tungan

Fast det som föreslagits i tråden har juh varit XT660 och FMX650... det är nog lite att ta i att kalla det för renodlad motard, men det är djävligt långt mellan serviceintervallen iaf ^^
 
gixxer 1000 är väl den hållbaraste sporthojen som finns om man kontrar prestanda, min fick gå drygt 5000 hårda mil i min ägo och inte ett fel, men det är klart kan man inte göra normal service som byta olja, filter, bromsklossar själv så kostar det skjortan
 
Det är precis som steve harris säger, det är nog den mest lättmekade hoj som finns, jag kan visserligen bara jämföra med kawa och yamma men båda dessa två var surare o meka med (sporthojar båda)

det spelar nog ingen roll vilken hoj man har om man som TS säger har tummen mitt i, då blir det dyrt och tråkigt att åka hoj.
 
Om det inte har gjorts några åtgärder på maskinen men ändå kostat hiskeliga belopp på verkstad har du kanske blivit röv.....ad av dem :va
 
gixxer 1000 är väl den hållbaraste sporthojen som finns om man kontrar prestanda, min fick gå drygt 5000 hårda mil i min ägo och inte ett fel, men det är klart kan man inte göra normal service som byta olja, filter, bromsklossar själv så kostar det skjortan

Normalservice klarar jag men inte det andra. Kostar lite cash ändå.
Men det är som sagt inte kostnaderna som tynger mig mest.

Om det inte har gjorts några åtgärder på maskinen men ändå kostat hiskeliga belopp på verkstad har du kanske blivit röv.....ad av dem :va

Most definetly
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top