Lägger in en jäkla massa filer när man startar upp...

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Varje gång man startat upp datorn så ligger det 647 (OBS!!! Jag skojar inte!) filer i roten av hårddisken. Kvittar hur många gånger jag slänger ut filerna. Alla verkar vara små exe-filer, med namn som "halflife2", Halflife2crack" och så vidare. Vissa har mer osmakliga namn som "Rapegame" och annat läbbans.
Som tur är har jag lyckats hålla mig ifrån att dubbel-klicka på dom små fanskapen... :gnissla

Kort sagt vill jag bli av med skiten. Har kört ett par gånger med uppdaterad antivirus-prog, men det hittar inget. Någon som känner igen det? Kom gärna med lösningar så man blir av med det en gång för alla.

Sökte bland autostart, och letade efter msconfig-filen. Hittade inget speciellt i autostart, men jag hittade 3 msconfig-filer. :?

Har prövat ad-aware tidigare, men tyckte det var för klyddigt för mig (Läs "lat").

För att kolla i msconfig så öppnar du kör-fönstret, alltså Start --> Kör... Skriv msconfig däri och tryck enter. I en av flikarna ska du nu kunna bocka av processer som du inte vill skall startas upp.

Anthrax skrev:
Kort sagt vill jag bli av med skiten. Har kört ett par gånger med uppdaterad antivirus-prog, men det hittar inget. Någon som känner igen det? Kom gärna med lösningar så man blir av med det en gång för alla.

Det Norton AV, Ad-Aware och Spy-bot inte fixar... är sällsynt.

Jag använder Norton AV, och som sagt Firewall också. Ska komma till skott o pröva ad-aware också.

Det konstiga är som sagt att filerna bara dyker upp vid uppstarten.Tar jag bort dom är dom borta tills jag startar om

Och vad som ännu konstigare är, att filerna kommer upp här o var. Först var dom på C:, sen i roten på F:, sen i min personliga katalog, och nu till sist i Kazaa lite-sharekatalogen?!

Blir inte klok på det... :va

Anthrax skrev:
Jag använder Norton AV, och som sagt Firewall också. Ska komma till skott o pröva ad-aware också.

Det konstiga är som sagt att filerna bara dyker upp vid uppstarten.Tar jag bort dom är dom borta tills jag startar om

Och vad som ännu konstigare är, att filerna kommer upp här o var. Först var dom på C:, sen i roten på F:, sen i min personliga katalog, och nu till sist i Kazaa lite-sharekatalogen?!

Blir inte klok på det... :va

Är du ansluten till ett nätverk? Har andra tillgång till din dator via nätet? Kan isf vara en helt annan dator än din som är infekterad.

Men oftast sker "angreppen" vid uppstart eftersom dom lägger in sig i "Run" eller "RunService" under LocalMachine i Registry't.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...