Lägga tillbaka torrents i uTorrent, möjligt?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har två hårdiskar, en med 1TB musik och en med 2TB film på, alla dessa filer har varit aktiva för seeding i uTorrent. Har nu bytt dator men vill få in alla dessa i uTorrent igen så att dom går att seeda, finns det något sätt att göra det på?

All musik är laddad från en site (what) och all film från en annan (HDBits). Finns det något enklare sätt att få tillbaka dom i programmet än att gå in på resp. sida, trycka download & sen låta uTorrent kontrollera för att den ska bli aktiv? Det borde ju gå att automatisera på något sätt? Filmerna skulle man ju kunna orka göra det på då det är strax över 100st, men musiken.. Det är sinnessjukt många mappar att lägga till en & en :död

Försökt & googla men vet ju knappt vad jag söker efter så det ger inget. Hittar heller inget i själva uTorrent som hjälper mig..

Mao. Jag vill att mapp 1 ska "uppdateras mot tracker" utan att jag behöver göra så mycket mer än att bara lägga dom i uTorrent igen, hur man nu gör det... URL & Passkey har jag ju..

Kruxet är att jag inte har kvar själva .torrent filen. Bara själva film- resp. musikfilerna.

Hjälp!

Last edited:
Torrentsfilerna brukar ju sparas i en temporär mapp någonstans. Om du har kvar din gamla dator eller om torrentfilerna ligger på diskarna så borde det ju bara vara att dumpa in alla torrentfilerna i uTorrent och peka ut var filerna ligger och sedan låta hela rasket sköta sig själv?!
Fillsök efter "*.torrent"

Edit:
Du kommer fortfarande få peka ut var filerna(film & musik) ligger på dina diskar men du slipper iaf sitta och söka upp alla torrents på nätet..

edit2:
Låt inte flickvännerna hitta mappen med torrentfiler. Även om ni slängt/gömt alla videofiler så kan titeln på en torrent avslöja nog så mycket. :hihi

Last edited:
I Win 7 - C:\Users\Ditt användar namn\AppData\Roaming\Utorrent - där finns alla dina torrentfiler
Ta även backup på: dht.dat - resume.dat - settings.dat

Sen så ska det väll bara att peka om alla torrent till dom nya diskarna/datorn?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul