Lägga om däck själv?

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Jag har beställt däck från mcdäckonline och undrar om det är svårt att lägga om ett mc-däck själv.
Sen till nästa fråga, balanseringen. Vet att jag läst att man ska kunna göra det själv också men HUR?

Ja jag vet att folk vill att man ska söka i forumet.... Men det går inte att söka för mig, går inte att hitta sidan el liknande blir det då!

Väldigt tacksam för svar!
Ha en bra fortsatt sommar :fyllisar

Lone Wolf skrev:
2340427 Jag har beställt däck från mcdäckonline och undrar om det är svårt att lägga om ett mc-däck själv.
Sen till nästa fråga, balanseringen. Vet att jag läst att man ska kunna göra det själv också men HUR?

Ja jag vet att folk vill att man ska söka i forumet.... Men det går inte att söka för mig, går inte att hitta sidan el liknande blir det då!

Väldigt tacksam för svar!
Ha en bra fortsatt sommar :fyllisar

ja å en polare fixa hans 2 däck på ca 2.5 timmar, bakdäcket va det svårase att få av.... men det löstes med en bil, och en planka...:yoparty
lycka till
//Silver

Bifogat

• DSC0009525.JPG
    DSC0009525.JPG
    100.5 KB · Visningar: 113
Verkar som att alla som köper sina däck löst, lämnar in till firma för omläggning....
Trodde fler gjorde det själva.
:6surkart

Är inga problem alls att kränga däcken själv. Går mycket lättare än på en crossare.
Det som brukar vara besvärligast är att få det att lossna från fälgen. Kan ju göra som på bilden ovanför, men jag brukar bara trycka med ett järnspett på däckskanten så lossnar det.

Lone Wolf skrev:
2342407 Verkar som att alla som köper sina däck löst, lämnar in till firma för omläggning....
Trodde fler gjorde det själva.
:6surkart
Jag använde med planka o så använde jag en bit vattenslang som jag klippte i bitar som fälgskydd

Kan det kosta så mycket att lämna in det och samtidigt få det balanserat? För bil kostar det runt hundra/däck

RickZ skrev:
2342667 Kan det kosta så mycket att lämna in det och samtidigt få det balanserat? För bil kostar det runt hundra/däck

Kostar lika mycket för mc. Däckland norrköping tog 150 har jag för mig.

/I

Min lokala däckhandlare var iväg på semester så jag fick vända mej till Däck-in i Halmstad lite akut i förra veckan.Jag brukar betala 100:-,Däck-in tog 200:- för att lägga på bakdäcket,inga pengar att tala om direkt.

Hos mig kostar det 340 för bägge hjulen, klart värt det istället för att köra bilar och annat konstigt över däcken. Iof så la en kompis om mina däck åt mig senast.

Köp ett par däckkrängar-järn eller vad det nu kallas, du vet såna man hade till trampcykeln fast modell större. Sen behövs lite fett också, så glider det bättre.

Tack allihopa!

Ja det var flera bra tips där.
En del tycker om att pula själv och andra lämnar in, smaken e som baken.
Men men tack ändå!

Lånar tråden.

Jag hittar bara ställen som tar 250:- däck för kräningning+balansering / däck. Tycker att det är för dyrt att ge 500:- för detta jobb =(

Så ge mig GÄRNA tips på firmor som gör det billigare..

Är det samma firma som har mcdackonline och dackonline? Isåfall så gå in på http://www.dackonline.se/dack.html, tryck på "montering av dina däck" till höger och knappa in postnummer eller ort. Då kommer firmorna och priserna upp. Jag har för mig att jag har sett samma lista på mcdackonline också, men den är borta nu. Kanske uppdatering eller nått... Annars, ring däckfirmorna som är listade och hör :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg