Lägga om däck i Uppsala, prisuppgifter 2016

Tozzi

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2016
Hoj
Yamaha Fazer (FZR600), -01
Hejsan alla! Hoppas detta hamnar i rätt plats på forumet. :tungan

Har försökt hittat någon prislista för vad det kostar att lägga om däck, få ny ventil och balansera det i Uppsala. Jag har ringt runt en del de jag kunde hitta i Uppsala och tänkte dela med mig av listan, lägg gärna till fler alternativ som jag missat så kan jag uppdatera denna lista!

Billigast till dyrast:
DäckTeam: 250kr
Sulas MC: 250kr
Däck City i Uppsala: 331kr
Autovagn: 350kr (måste se fälgen först om den passar i balanseringsmaskinen)
Vianor: 350kr
Lelles MC: 370kr (Lååång väntetid, hela Juli månad bokad)
Däckia / Svenska Gummicentralen: 466kr (Osäker på om ventil passar)
First stop / Rogers däck i Uppsala AB: "Runt 500kr"

Verkstäder som inte lägger om/kan ej balansera men lägga om:
Euromaster: Kan inte balansera
LM Däck: Kan inte balansera
Aklass: Lägger ej om för MC
Bildemo: Lägger ej om för MC
Bilteknik OKQ8: Lägger ej om för MC
Bosch Bilservice: Lägger ej om för MC
Däckfixaren: Lägger ej om för MC
Mekonomen bilverkstad / Danmarksgatans Bilservice AB: Lägger ej om för MC

Vilka fler kan man ringa och fråga? Har ni bytt i år? Vart och vad kosta det, bra bemötande, långa väntetider?

Var hos däckteam i för nån månad sen och de la om två fälgar med de däck jag tog med för 200 kr st, dock så valde jag att inte balansera dem därav de billigare priset. Kan rekommendera dem, lämnade in de på morgonen och hämtade på kvällen men om man ber snällt så brukar de kunna fixa det medan man väntar.

Var hos däckteam i för nån månad sen och de la om två fälgar med de däck jag tog med för 200 kr st, dock så valde jag att inte balansera dem därav de billigare priset. Kan rekommendera dem, lämnade in de på morgonen och hämtade på kvällen men om man ber snällt så brukar de kunna fixa det medan man väntar.

Bytte du ventil också i de priset? :) De lutar åt Däckteam pga närmre för mig, men Sulas lockar också pga helgöppet, är inte i Uppsala om vardagarna.

Bytte du ventil också i de priset? :) De lutar åt Däckteam pga närmre för mig, men Sulas lockar också pga helgöppet, är inte i Uppsala om vardagarna.
Ingen aning faktiskt, brukar man göra det så gjorde de förmodligen det men det var inget jag bad dem göra eller som de frågade om. Jag fick däcken monterade för och var glad med det.

Sulas är också bra, har aldrig bytt däck där men farsan har köpt sina senaste hojar där utan något strul och jag har fått råd av deras verkstadspersonal som iallafall ger ett seriöst intryck.

Ingen aning faktiskt, brukar man göra det så gjorde de förmodligen det men det var inget jag bad dem göra eller som de frågade om. Jag fick däcken monterade för och var glad med det.

Sulas är också bra, har aldrig bytt däck där men farsan har köpt sina senaste hojar där utan något strul och jag har fått råd av deras verkstadspersonal som iallafall ger ett seriöst intryck.

Alright!

Ja han lät mer genuin på telefon, serviceminded och glad så att säga. :) Tack för din input!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti