Lägga ner hojåkandet?

Ska jag har kvar hojen?

• Antal röstningar
    0
Sundance Kid: sälj bågen och köp en motard. billigare att lägga ner, mindre farligt,billigare försäkring, och som många andra tycker. fan så mycket roligare! :tummenupp

vad har du för ådi?

DwD skrev:
2237659 Sundance Kid: sälj bågen och köp en motard. billigare att lägga ner, mindre farligt,billigare försäkring, och som många andra tycker. fan så mycket roligare! :tummenupp

vad har du för ådi?

Pricis. Köp en billigare hoj och en billigare bil! Då har du råd med körkort också!

Jag ser problemet. Har man en schysst bil och en schysst hoj är det liksom lite samma dagar dom 'slåss' om dessutom.

Sälj hojen.

HanneZ skrev:
2237374 Ring inte Mingves vad du än gör för han vet då rakt inte :hihi
Ni har dock en del gemensamt :)

:rofl -poll, ska Jag lägga skinkan under osten eller över, Jag har redan smör på mackan... eller det kanske var dumt, skulle Jag väntat med smöret? var säger ni?

Sälj bilhärket och börja åk kollektivt när du inte kan ta hojen. Bilar kostar lots 'n lots. Satsa på hojen. Har jag gjort i alla år, funkar skitbra. Dessutom så mycket roligare än bilar!!

Teo skrev:
2237769 :rofl -poll, ska Jag lägga skinkan under osten eller över, Jag har redan smör på mackan... eller det kanske var dumt, skulle Jag väntat med smöret? var säger ni?
ilands problem eller? :hihi

Åkte Bmw M3 -98 när jag blev intresserad av hoj igen!

Sålde Bmw:n å köpte en Blade -00 och en Peugeot Rc -04 för Bmw pengarna.

Sålde Bladen å peggan och köpte en R1 -03 å en 850 Turbo -96 för de pengarna och fimpade lånet.

Första gången hojen är dyrare än bilen.

Bilsport avbokades och bike beställdes ist.

Hoj intresset har nästan tagit kål på bilintresset :yoparty

Så du ska nog sälja hojen om du känner som du gör

Om du ens funderar på att skippa hojåkat är det kört. Sälj hojen!

jag köpte en flång ny Skoda RS(mkII) iår ingen värsting bil men ändå...
den kör tjejen.. köra bil sedan man började köra båge är ju totalt värdelöst..
känns som att köra oljefartyg, tar en evighet att svänga.. accelerationen och bromsarna suger.

dock är det skönt att ha på vintern :tungan

DwD skrev:
2237861 jag köpte en flång ny Skoda RS(mkII) iår ingen värsting bil men ändå...
den kör tjejen.. köra bil sedan man började köra båge är ju totalt värdelöst..
känns som att köra oljefartyg, tar en evighet att svänga.. accelerationen och bromsarna suger.

dock är det skönt att ha på vintern :tungan

Det finns inget som går upp mot att köra hoj. men känner man inte suget så finns det nog inte mycket att göra. Sälj hojen och invänta bättre ekonomi och bättre sug efter det. Börja med att ta kort kanske...

Varför så antingen eller?
Du har ju en hyfsat skräpig hoj, den kommer inte gå ner i värde för den är redan i botten ungefär. Ställ av den så kostar den dig ingenting, om du känner för att laga den kan du göra det och ställa på den bara när du åker. Om du inte orkar ta tag i det så gör du heller ingen förlust, men du har kvar möjligheten.
Det är många i tråden som försöker få det till att antingen ska man köra varje dag från slutet av mars till mitten av november och åka på alla bandagar och varenda helg osv och gör man inte det kan man lika bra sälja hojen, det tycker jag låter väl digitalt.

Hoj kör och äger man med hjärtat. Det gör inte du, iaf inte just nu.
Sälj hojen och ta hojkort om/när lusten faller på igen och när du känner att du har tillräckligt med cash.

Sälj hojen och lägg pengarna på bilen.. det skulle jag ha gjort om jag kunde gå tillbaka i tiden.

Hade jag lagt de 110k som hojen kostat, på bilen istället så skulle den nog varit klar nu. Istället står jag med ett halvfärdigt SASCA-projekt, en potent motor utan programvara samt en hoj med "moddade" kåpor efter gräskörningen i förrigår. Skam den som ger sig - har med en arm, voltaren och lite hjälp nästan fått ihop hojen och ska ut så fort jag kan dra på mig stället.

Stort tack till de snälla och söta sköterskorna på akuten :tummenupp

Tåbbä skrev:
2237550 Sälj hojen o skaffa en banhoj istället och åk runt till lite olika bandagar! Falken ligger ju inte så långt ifrån?

Mycket säkrare och du slipper dyr försäkring!

Om du fortfarande har behov att "köra av dig" så skaffa en billig äldre Honda, typ africa twin eller dominator, eller kanske en nyare motard??

Helt rätt spår !

+ att du kan köra din älskade bil till och från falkenberg + ha en hojpolare med i bilen som kan tala om för hur mycket du ska förnedra honnom när ni är på banan!

Behåll hojen ta och kör en licenskurs. då bör du få så mycket körning på banan så du vet om det är din grej tag därefter beslutet om den ska säljas eller bytas om en rr hoj

Lycka till

Lawner skrev:
2238607 Helt rätt spår !

+ att du kan köra din älskade bil till och från falkenberg + ha en hojpolare med i bilen som kan tala om för hur mycket du ska förnedra honnom när ni är på banan!

Behåll hojen ta och kör en licenskurs. då bör du få så mycket körning på banan så du vet om det är din grej tag därefter beslutet om den ska säljas eller bytas om en rr hoj

Lycka till

Jo, men är det så ruskigt billigt att köra bana då?

Sundance Kid skrev:
Ska jag skita i det eller inte???
Det är inte en sekt du är med i. Man får gå in i och ur MC-ägandet precis när man själv känner för det. Mer dramatiskt än så är det faktiskt inte :)

i din situation, sälj hojen. ta A-kortet när du har tid och köp hoj när du har råd.

//Lukas

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...